    From: alberciq <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: chory dom - grzyb, wentylacja itp..
    Date: Mon, 21 Mar 2016 09:01:35 +0100

    W dniu 20.03.2016 o 17:00, Lisciasty pisze:

    > Przede wszystkim to trzeba całodobowo wietrzyć, ale o tym pewnie już wiesz.
    wiem, "ale ciągnie po nogach"....

    > Zobacz sobie np. reku Luna 200, tanie toto (chyba jakieś 1500 z tego co
    > pamiętam), do tego rurki i duperele i myślę że za 3,5 tysiąca powinno
    widziałem, jest podejrzanie tanie, sprawia wrażenie plastikowej zabawki,
    silniki prądożerne, wymiennik mimo że przeciwprądowy to plastikowy czyli
    nie może być za dobry...
    myślałem nad Brink Renovent Excellent 180 PLUS (~5000zł)

    > się udać zrobić wentylację. Resztę kasy na jakieś docieplenie,
    > ściany to nie aż taka tragedia, ten hasiok 40 cm to co to jest,
    > jakiś bloczek betonowy? Poddasze bym docieplił na maxa ile wlezie,
    > wełny tyle ile kasy pozwoli, a za ostatnie parę stów granulat styropianowy
    > i poupychać gdzie się da.
    z tym granulatem to super pomysł, jest kilka takich dziur...
    hasiok to pustak zrobiony ze szlaki - technologia lat70..80

    > Na większe prace budowlane i walkę z grzybem kasy już nie wystarczy,
    > ale porządne wentylowanie powinno załatwić sprawę, fakt że grzybulec
    > zostanie w ścianach ale nie będzie rósł na zewnątrz i truł.

    no najważniejsze żeby nie truł... jak już nie będzie wyłaził, to można
    myśleć o sukcesywnym pozbywaniem się go ze ścian...