  • 11. Data: 2009-01-18 20:47:58
    Temat: Re: co mam zabrać jeszcze z sobą?
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    news:gkv8im$pno$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > :)
    > Nie wiem coprawda jak bedzie z waznoscia powyzszych
    > bo wszystko mam ale wedlug stanu gdy zaczynałem budowe 3 lata temu
    > A nawet 4 gdy zalatwialem pozwolenie na budowe

    Wyciąg z KW (jesli byłby potrzebny) ważny jest miesiąc.
    Ostatnio załatwiałem sprawy z energetyką
    i mapka z 2004 zdecydowanie ich nie satysfakcjonowała.

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2009-01-18 21:37:51
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    JKK pisze:

    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wyciąg z KW (jesli byłby potrzebny) ważny jest miesiąc.
    > Ostatnio załatwiałem sprawy z energetyką
    > i mapka z 2004 zdecydowanie ich nie satysfakcjonowała.

    Wyciag z KW a mapka do celow projektowych to dwie rozne sprawy.
    Wyciag ma faktycznie termin waznosci ale mapka jest wazna poki nie zajda
    jakies istotne zmiany w terenie typu budowa czegos itp.
    U mnie tez w energetyce chcieli nowa mapke ale zapytalem o podstawe
    prawna tego zadania.
    Przestali sie czepiac i wzieli co im dalem,
    co wykorzystałem dajac im kserokopie mapki.
    :)
    W tym projekcie jest juz moja mapka z wrysowana oczyszczalnia
    drenazem itp
    Ta firma od oczyszczalni ma bardzo dobra opinie
    Ich strona , stara tzn gdy zajmowali sie rowniez innmi sprawami jest na
    http://www.haba.com.pl/index.html
    Moja oczyszczalnia bedzie rozwinieciem tej
    http://www.haba.com.pl/scieki/6.jpg
    :)

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 13. Data: 2009-01-18 22:06:29
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    robert pisze:

> [...]
    > inwestycje,
    > jak robisz zgłoszenie zamiaru budowy POŚ to nikt cię nie pyta, czy tam
    > budujesz dom, czy nie,
    > ale teoretycznie może się trafić jakaś biurwa w starostwie i się odwołuj
    > człowieku, a czas leci :-(
    > wtedy inny wypróbowany sposób:
    > budujesz dom i szambo zgodnie z projektem, z tym że szambo, to faktycznie
    > jest osadnik twojej przyszłej oczyszczalni, kończysz budowę, zgłaszasz
    > zamiar budowy POŚ opartej na tym "szambie" i po 30 dniach robisz POŚ, a w
    > praktyce dodajesz drenaż, czy też te twoje poletko denitryfikujące :-)

    wydaje mi sie, ze powinno byc tak jak pisze Robert
    bo jak pytałem o tryb załatwienia formalnosci z budowa
    to usłyszalem, ze
    1.zawiesc do starostwa projekt
    2.wypelnic i podpisac 2 papierki
    3.odczekac 30 dni na ewentualne zastrzezenia lub uwagi
    a nastepnie umowic sie na termin kiedy maja przyjechac wybudowac
    oczyszczalnie
    :)
    Robercie u mnie bedzie jeszcze wersja z drenazem oczyszczalni
    a poletko to dopalacz, ktory ma doczyszczac scieki
    Na zachodzie Europy gdzie drenazowe oczyszczalnie dzialaja
    juz od ponad 30 lat dostrzezono problem zanieczyszczania wod gruntowych
    wyrywa sie juz dreny zastepujac je poletkami z roslinkami.
    Nie wiem czy wiesz ale zima w okresie spoczynku roslin
    sprawnosc oczyszczalni roslinnych spada tylko o 20%
    czyli wystarczy powiekszyc obszar nasadzenia na osobe z 4m.kw do 5m.kw
    Zima problemem moze byc jedynie gromadzenie sie wody
    ktorej ewentualnie nie ma gdzie odprowadzic
    Moim pomysłem jest wprowadzenie do obsady min zimozielonych bambusow
    mrozoodpornych, ktorym zimom doskwiera u nas nie tyle zimno
    ale susza spowodowana zamarznieciem ziemi
    Mam pare pomysłow jak mozna zaradzic zamarzaniu ziemi i bede je testowal
    u siebie
    :)

  • 14. Data: 2009-01-19 09:39:52
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > http://www.haba.com.pl/index.html
    > Moja oczyszczalnia bedzie rozwinieciem tej

    Czy ktoś tutaj nie nabija nas w belona i podstępnie spamuje?
    Bo jeżeli to jest SPAM to trzeba to zaznaczyć.

    Pozdrawiam Michał

  • 15. Data: 2009-01-19 11:14:20
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > juz od ponad 30 lat dostrzezono problem zanieczyszczania wod gruntowych
    > wyrywa sie juz dreny zastepujac je poletkami z roslinkami.

    jakoś na razie bałem się zainwestować w poletko (choc myślałem bardziej o
    takim bagienku - oczku wodnym z odpowiednią roślinnością) z powodu
    ewentualnych zapachów (wszak ścieki sa prawie na powierzchni) i czasu jaki
    trzeba poświęcić na pielęgnację, , na razie zrobiłem przewymiarowany drenaż
    i spore złoże żwirowe, a do wód gruntowych jest jeszce i tak parę metrów,
    zobaczę jak się to będzie sprawować, gdy pojawią się kłopoty lub drenaz się
    już zużyje, to zaiwestuje w coś bardziej nowoczesnego

    --
    pozdrawiam
    robert