    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czujnik zalania
    Date: Tue, 9 Feb 2010 13:45:02 +0100

    news:83f0f556-ce74-41d6-bef5-d94442c53383@i42g2000yq
    d.googlegroups.com...
    montuje właśnie takie cudo, które odcina zasilanie na głównej rurze,
    gdy wykryje wyciek, mam tylko problem z czego zrobić sondy, może to
    być po prostu odizolowany kabel, ale mi się widzi taki moduł:
    http://www.sensortech.com.pl/media/produkty_foto/SWP
    -E.jpg
    ładnie wpasowany w fugę na styku ściany i podłogi, ale za ten kawałek
    płytki cenią sobie 39 PLN :-), a mi trzeba co najmniej 6 szt.
    może ktoś widział coś takiego w rozsądnej cenie, albo inne patenty
    poproszę... :-)

    JA tam się nie znam, ale może warto samemu sobie taką płytkę zrobić,
    ewentualnie zamówić na allegro.
    Zrobić projekt w EAGLE (darmowy) i potraktować to jako zwykła płytkę PCB.
    Też nad tym problem się zastanawiałem i mam pewne przemyślenia.
    Tzn. trzeba zrobić takki system co by sam odcinał wodę jak nas nie ma :).
    Można to realizować guzikiem przy drzwiach, można to zrobić jakimś radiowym
    kluczem.
    Bo sensory mogą mieć fałszywe alarmy problemy z myciem podłóg,
    zachlapaniami.....
    Najlepiej elektrozawór NC (normalnie zakmknięty) i go popędzać czymś, ale
    wtedy bierze "prąd"
    Albo jakiś zawór bistabilny z kontrolą położenia i sygnalizowania błędu

    Pozdrawiam Michał