  • 51. Data: 2009-08-15 11:54:38
    Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/h6666l$rca$1@ochlapek
    .sierp.net
    *Sierp* napisał(-a):

    > _średnica_ otworu 5cm, nie grubosc plyty

    Fakt, nie dotarło to do mnie. Przez to uwaga ma charakter bardziej
    ogólny

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 52. Data: 2009-08-16 10:32:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości n
    >
    > Wg tej teorii gwoździem będzie się świetnie wiercić w drewnie. W końcu jest
    > twardszy.
    >
    > Dla niedebili nie muszę mówić o kącie natarcia, kuciu, udarze, skrawaniu,
    > tarciu, wytwarzaniu i odprowadzaniu ciepła, urobku...
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Oczywiście ze gwoździem robi się dużo lepsze otwory pod wkręty niż wiertłem.
    Gwoźdź albo podobne narzędzie nie przecina włókien a je rozpycha. Uzyskuje się w
    ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

  • 53. Data: 2009-08-16 19:04:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się w
    > ten sposób przynajmniej o 40% wytrzymalsze połączenie.

    A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna otrzymujemy dwa
    drewienka zamiast jednego. :-)

  • 54. Data: 2009-08-16 19:46:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    >

    > A w przypadku cienkich desek lub listew rozpychając włókna
    > otrzymujemy dwa drewienka zamiast jednego. :-)

    amen,

    a co do technologii łączenia to jest to całkiem poważna wiedza.

    czy wiecie, że dobre gwoździe powinny być tępe? po to aby nie rozrywać
    włókien,
    poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio ukształtowanych)
    zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

    Dobre profesjonalne gwoździe krokwiowe mają karbowane końcówki, krokwie
    powinna być nawiercona a gwóźdź sie umacnia w murłacie.

    ilu cieśli stosuje do połączeń śrubowych przekładki zębate?

  • 55. Data: 2009-08-16 21:43:24
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > poprzez zastosowanie tępych gwoździ z karbami (odpowiednio
    > ukształtowanych) zwiększa sie siła połączenia o ok 50%?

    Wiemy i dlatego już od dawna każdy majsterklepka kiedy istnieje ryzyko
    rozwarstwienia każdy gwóźdź tępi młotkiem odwracając go do góry ostrzem.