    From: albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deski szalunkowe - jakie wybierać
    Date: Tue, 26 May 2015 08:20:35 +0200

    W dniu 25.05.2015 o 10:52, noname pisze:
    > strop 14 cm monolit (przestrzeń ok. 8.5 x 6.5m, 3 słupy, schody)
    >
    > Czym się kierować? Są duże różnice w "standardzie" tzn. jest jakiś
    > standard?
    > Że jak najmniej sęków to normalne, bez siwizny, ale czy powinienem
    > szukać o jakiejś:
    > - minimalnej długości (jaka)
    > - minimalnej szerokości (jaka)
    > - grubość - calówki? (stemple chyba co 70cm będą)
    >
    > Wszyscy naokoło mają ~ w tej samej cenie, wiec pozostaje mi wybrać
    > jakieś najpraktyczniejsze, nie wiem czy rozrzut wymiarów jest od
    > badziewia po premium

> [...]

    Jeżeli będziesz robił sam:
    deski do wyłożenia już na "podłogę" szalunku możesz wyliczyć prosto i w
    miarę dokładnie, i tu wybierz sobie te długie/szerokie, mając juz
    odłożone deski ustal sobie rozstaw stempli tak co by mieć mało odpadów w
    deskach (żeby się nie okazało że brakło 5cm desek i wszystkie trzeba
    skracać o 65cm)

    Obrzeża wewnętrzne (jak masz wieniec opuszczony) to zrób z szerokich
    długich desek - jedna deska na szerokość

    Obrzeża zewnętrzne to trzeba pozbijać blaty z dwóch szerokich długich desek.

    weź jeden kubik krótkich wąskich(~10cm) desek na docinki/do zbijania blatów

    do wszystkiego doliczaj kilkanaście/dziesiąt procent

    Jeżeli będzie Ci robiła ekipa to weź nervosol czy inną melisę co by nie
    zejść na zawał od ilości odpadów jakie zostaną...