    Date: Thu, 28 May 2015 04:55:17 +0200
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: deski szalunkowe - jakie wybierać

    W dniu 2015-05-25 o 10:52, noname pisze:
    > strop 14 cm monolit (przestrzeń ok. 8.5 x 6.5m, 3 słupy, schody)
    >
    > Czym się kierować? Są duże różnice w "standardzie" tzn. jest jakiś
    > standard?
    > Że jak najmniej sęków to normalne, bez siwizny, ale czy powinienem
    > szukać o jakiejś:
    > - minimalnej długości (jaka)
    > - minimalnej szerokości (jaka)
    > - grubość - calówki? (stemple chyba co 70cm będą)
    >
    > Wszyscy naokoło mają ~ w tej samej cenie, wiec pozostaje mi wybrać
    > jakieś najpraktyczniejsze, nie wiem czy rozrzut wymiarów jest od
    > badziewia po premium

> [...]

    Jak chcesz niedrogo, to bierz deski z oflisem.
    To jest odpad poprodukcyjny, więc można kupić w naprawdę dobrej cenie.
    Nie patrz na docinki. Po przeschnięciu świetnie się to wszystko spali w
    kominku :)

    U nas jest firma, która sprzedaje oflisy po 150 zł za taką podwójną
    paletę. Ładują desek na wysokość około metra i związują drutem. Czyli
    można powiedzieć, że są to 2 kubiki.
    Ja to z reguły biorę do palenia od czasu do czasu, ale zauważyłem, że
    cała masa tych desek mogłaby być wykorzystana chociażby do szalunków.

    Pozdrawiam,
    MW