  • 1. Data: 2010-08-09 19:01:04
    Temat: docieplenie sciany w ziemi - stary budynek
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Mam juz prawie gotowy wykop na izolacje pionowa.
    Robiac przygotowania pomyslalem, ze moze warto po daniu dysperbitu docieplic
    przy okazji steropianem (tym twardszym) calosc i zakonczyc folia kubelkowa.

    Ale

    Przypomnialem sobie a wlasciwie zauwazylem przy ubytku w jednym miejscu
    cegly, ze sciana w ziemi budynku to cegla - wolna przestrzen - cegla.
    Czy duzo zyskam docieplajac taka sciane w ziemi?

    --
    F.

  • 2. Data: 2010-08-10 08:07:56
    Temat: Re: docieplenie sciany w ziemi - stary budynek
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik franc napisał:
    > Mam juz prawie gotowy wykop na izolacje pionowa.
    > Robiac przygotowania pomyslalem, ze moze warto po daniu dysperbitu docieplic
    > przy okazji steropianem (tym twardszym) calosc i zakonczyc folia kubelkowa.
    Po co ?

> [...]
    > cegly, ze sciana w ziemi budynku to cegla - wolna przestrzen - cegla.
    > Czy duzo zyskam docieplajac taka sciane w ziemi?
    Tak, podążysz za modą :)

    pzdr.
    rafał

  • 3. Data: 2010-08-10 08:43:40
    Od: franc <f...@g...com>

    On 10 Sie, 10:07, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:
    > Użytkownik franc napisał:> Mam juz prawie gotowy wykop na izolacje pionowa.
    >
    > Po co ?

    > Tak, podążysz za modą :)
    >
    > pzdr.
    > rafał

    Czyli nie ma sensu dawac takiego steropianu w ziemi? W sumie myslalem,
    zeby kiedys wykorzystac piwnice jako dodatkowe pomieszczenia (nowa
    posadzka) - np. jako sypialnia.

    franc

  • 4. Data: 2010-08-10 09:18:42
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik franc napisał:

    > Czyli nie ma sensu dawac takiego steropianu w ziemi? W sumie myslalem,
    > zeby kiedys wykorzystac piwnice jako dodatkowe pomieszczenia (nowa
    > posadzka) - np. jako sypialnia.
    >
    > franc
    Sorki, nie mówię, że nie należy ocieplać, ale chcesz dawać folię
    kubełkową, pytanie jest czy wiesz dlaczego się taką folię daję lub nie.
    Ja sam stoję na dosyć niepopularnym stanowisku, że folia, a jeszcze
    kubełkowa jest zazwyczaj zbędna, czasem zaś niewskazana.

    Co do ocieplenia. Kiedyś tak się ocieplało (pustką powietrzną) i mimo
    zklęć innych, styropian to też powietrze niekoniecznie zamknięte w bąblach.
    Z tym zyskiem to może być różnie. Pojawią się może specjaliści od
    punktu rosy, który wg nich wystąpi w środku metalowej sztaby :)

    A tak serio, jak masz odkryte, to:

    jeśli cieknie/jest wilgotno/ widać korozję ścian to zaizoluj i ociepl.
    Jeśli masz kasę to patrz wyżej,
    jeśli nic się nie dzieje, to nie psuj.

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-08-10 09:29:32
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "franc" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Czyli nie ma sensu dawac takiego steropianu w ziemi? W sumie myslalem,
    > zeby kiedys wykorzystac piwnice jako dodatkowe pomieszczenia (nowa
    > posadzka) - np. jako sypialnia.

    w takim wypadku jak najbardziej ocieplenie ma sens. Jak nie ocieplisz mozesz
    potem narzekac na wilgoc w piwnicy. Ja dawalem zwykly styro eps 70 8cm, na to
    folia kubelkowa i nic zlego sie nie dzieje.

    sypialnia w piwnicy w czasie upalow - bezcenne :P

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2010-08-10 09:32:01
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sam stoję na dosyć niepopularnym stanowisku, że folia, a jeszcze kubełkowa
    > jest zazwyczaj zbędna, czasem zaś niewskazana.

    To samo chciałem napisać- folia ta w czesto przynosi więcej szkody jak
    pożytku

    Ot to

  • 7. Data: 2010-08-10 09:40:07
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To samo chciałem napisać- folia ta w czesto przynosi więcej szkody jak
    > pożytku

    jak jest drenaz - mozna dac
    jak brak drenazu - nie dawac

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2010-08-10 10:57:57
    Od: franc <f...@g...com>

    > jak jest drenaz - mozna dac
    > jak brak drenazu - nie dawac

    No wlasnie drenazu nie ma i nie bylo (budynek poniemiecki). Na
    szczescie woda sie tam nie zbiera tym bardziej, ze budynek jest 1.2 m
    powyzej poziomu ulicy, ktora tez nie jest plaska tylko opada dalej.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy po zaizolowaniu calosci przysypac to
    samymi kamieniami "od dna do samej gory" czy wystarczy jakas warstwa
    kamieni a potem do poziomu ziemi sama ziemia?

    --
    F.

  • 9. Data: 2010-08-10 11:35:02
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "franc" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...

> [...]

    > samymi kamieniami "od dna do samej gory" czy wystarczy jakas warstwa
    > kamieni a potem do poziomu ziemi sama ziemia?

    Jesli zdecydujesz sie na styro, kamieni blisko styro bym nie dawal.
    Jesli nie dasz folii kubelk. powstaje problem izolacji styro przed gryzoniami.
    Tego tematu akurat nie przerabialem. Nie przekonuje mnie kladzenie
    kleju+siatki na styro w ziemi.

    --
    pozdr Z.

  • 10. Data: 2010-08-10 11:40:43
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 10 Sie, 12:57, franc <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > samymi kamieniami "od dna do samej gory" czy wystarczy jakas warstwa
    > kamieni a potem do poziomu ziemi sama ziemia?

    Ja przy takich warunkach trzymałabym wilgoć z daleka od fundamentów. W
    czasie obfitych opadów rów wypełniony kamieniami spełniałby "rolę"
    suchej studni. Dlatego wykop zasypałabym gliną, a jeśli jej nie ma -
    to zagęszczonym piaskiem.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM