  • 1. Data: 2010-08-10 09:03:56
    Temat: jaka praktyka prowadzenia Dziennika Budowy?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    cześć.

    Ostatnio zastanowiło mnie, że w moim dzienniku budowy jak dotychczas
    wpisał się tylko geodeta (w dodatku bez daty). Kierbud za każdym razem
    macha ręką i mówi, że później, że małe piwo. Na razie robią się ściany
    piwnicy, ale jeśli tak dalej pójdzie to skończę SSO z czystym dziennikiem.

    Wiem, że jako inwestor też mogę dokonywać wpisów - ale totalnie nie wiem
    co mógłbym (lub powinienem) tam wpisywać. Przecież nie mogę (i nie chcę)
    przerobić tej książki ma osobisty pamiętnik zmagań z budową :)

    Podpowiedzcie mi proszę jakie są dobre praktyki prowadzenia dziennika
    budowy. Co tam wpisywać samemu, kiedy bezwzględnie naciskać na kierbuda itd.

    Wasze osobiste doświadczenia mile widziane :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2010-08-10 09:09:35
    Temat: Re: jaka praktyka prowadzenia Dziennika Budowy?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itd.
    >
    > Wasze osobiste doświadczenia mile widziane :)

    Moje osobiste doświadczeni;)
    -geodeta
    -z 5 wpisów kierbuda
    I tyle
    Teraz dziennik lezy u mnie na strychu i kurz się na nim zbiera;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-08-10 10:56:25
    Od: robercik-us <r...@g...com>

    On 10 Sie, 11:03, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    > Podpowiedzcie mi proszę jakie są dobre praktyki prowadzenia dziennika
    > budowy. Co tam wpisywać samemu, kiedy bezwzględnie naciskać na kierbuda itd.
    >
    > Wasze osobiste doświadczenia mile widziane :)

    Jak chcesz, to możesz sobie zrobić pamiętnik i wpisywać wszelkie fakty
    i przemyślenia, ale faktycznie ten zeszyt potrzebny jest jedynie dla
    nadzoru bud przy odbiorze budynku i ewentualnym inspekcjom z banku,
    jak budujesz na kredyt...
    Ja wpisuję tylko ważniejsze zdarzenia - właśnie musiałbym
    uzupełnić :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-08-10 12:03:51
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-08-10 12:56, robercik-us pisze:

> [...]
    > jak budujesz na kredyt...
    > Ja wpisuję tylko ważniejsze zdarzenia - właśnie musiałbym

    Mógłbyś coś dla przykładu zacytować? :) Jakie ostatnio ważniejsze
    wydarzenie wpisałeś?

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-08-10 12:52:01
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > budowy. Co tam wpisywać samemu, kiedy bezwzględnie naciskać na kierbuda itd.
    >
    > Wasze osobiste doświadczenia mile widziane :)

    Dziennik ma pouczenie na ostatniej stronie.

    Obowiazkiem kier. jest dokonywanie wpisow na lub podpisow w sprwach
    konstrukcyjnych, lawy, stropy, sciany, dach.

    Reszta nalezy do inwestora jesli chce. Moze np wpisywac temperature,
    inwestora sprawa. Dziennik budowy jest dla inwestora a nie dla
    nadzoru. nadzor sprawdza czy kier sprawdzil prace konstrukcyjne.
    Inwestor moze zarzadac podpisow pod wpisami przez poszczegolnych
    wykonawcow. Wtedy dziennik budowy jest dokumentem prawnym i moze byc
    uzyty w sadzie w razie reklamacji oraz dotarcia do firmy jesli zapomni
    sie kto co robil.
    Do dziennika mozna zalaczac szkice etc (wszystko w pouczeniu) oraz
    jakiekolwiek informacje do ktorych kierownik musi sie ustosunkowac
    (patrz pouczenie).

    Dziennik jest inwestora dla inwestora. Jesli np cos sie przydazy za 20
    lat. i bedzie wypadek smiertelny na budynku z przyczyn konstrukcyjnych
    kierownik odpowiada za spowodowanie nieumyslne smierci, wtedy dziennik
    jest bezcenny.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-08-10 15:33:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Inwestor moze zarzadac podpisow pod wpisami przez poszczegolnych
    >wykonawcow.

    pan kazio elektryk nie ma prawa nic w dzienniku wpisać.

    b.

  • 7. Data: 2010-08-10 18:09:25
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Lepiej niech kierbud wpisuje wazniejsze etapy budowy, nigdy nic nie
    wiadomo.
    Jak Ci się budowa ślimaczy, to wpisy nie mogą być rzadziej niz co dwa
    lata, bo mogą Ci cofnąć zezwolenie.
    Adam

  • 8. Data: 2010-08-10 19:31:15
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-08-10 11:03, shaman pisze:
    > cześć.
    Wpisuj sam co uważasz za ważne, a kierbud niech to firmuje swoją drogocenną
    pieczątką.

  • 9. Data: 2010-08-11 05:05:56
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > pan kazio elektryk nie ma prawa nic w dzienniku wpisać.
    >

    > b.
    Pan Kazio elektryk jak najbardziej może się wpisać do dziennika budowy.
    W zależności jeśli jest dodatkowa karta na oświadczenie uprawnionego
    elektryka to pewnie wystarczą mu D, jeśli zaś nie to Pan Kazio musi mieć
    UB.

    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2010-08-11 06:08:09
    Od: robercik-us <r...@g...com>

    On 10 Sie, 14:03, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:

    > Mógłbyś coś dla przykładu zacytować? :) Jakie ostatnio ważniejsze
    > wydarzenie wpisałeś?
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Ot na przykład:
    kierbud - 31.03.2010 wznowiono prace po przerwie zimowej
    przystąpiono do wykonywania scian poddasza
    zamocowano kotwy do mocowania murłat
    betonowanie kotew w trzpieniach betonem b20

    kierbud - 17.04.2010 wytyczono ścianki działowe na poddaszu
    wprowadzono dodatkowe drzwi z sypialni do łazienki
    wykonano impregnacje elementów drewnianych więźby dachowej

    kierbud - 05.05.2010 rozpoczęto prace przy montowaniu więźby dachowej

    inwestor - 15.05.2010 zakończono prace przy pokrywaniu dachu
    zakończono prace budowlane przy realizacji stanu surowego otwartego

    itd :-)))