eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieekogroszkowcy -jaki najlepszy ekogroszek na internecie › Re: ekogroszkowcy -jaki najlepszy ekogroszek na internecie
    Date: Tue, 26 May 2015 22:50:35 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ekogroszkowcy -jaki najlepszy ekogroszek na internecie

    W dniu 2015-05-26 o 16:10, decore-meble.pl pisze:
    > Witam
    >

    > jade na ekogroszku, ma to swoje plusy i minusy. Moj skład troche przesadza z cenami
    najlepszy eko kosztuje juz w tej chwili 900 /t - fakt jest na prawde dobry przy
    temperaturach 0 - +5 idzie worek na dzien na grzanie okolo 80m2. Niby to z kopalni
    Myslowice ale pewnosci nie mam. Piec 17kw Krzeczka 120 m2 dom + 200l cwu.

    > przy tym drogim ekogroszu inne to smieci - te z okolicy wyprobowalem juz - moze
    jakas firma na necie sprzedaje cos wartego uwagi? macie jakies doswiadczenia z tym z
    zwiazane?

    > dzieki
    >
    > zt
    >
    > http://decore-meble.pl
    > Meble z drewna brzozowego

    Jeżeli to jest standardowy worek 25kg dziennie to dla ogrzewanej
    powierzchni 80m2 masz duże spalanie, bo daje to ok. 750kg miesięcznie.
    Ja przy temperaturach od 0 do +5stC w kotle o mocy 35kW spalam niewiele
    więcej (niecałe 1000kg miesięcznie), ale mam dom 220m2 z czego utrzymuję
    temperaturę 21-22 stC w części o powierzchni 150m2 + dogrzewam drugi
    budynek (ok. 10stC) o powierzchni 200m2 Przy czym mam dość duże straty
    na przesyle, bo budynki są oddalone od siebie o ok. 20m i do domu
    mieszkalnego woda grzewcza dociera rurami znajdującymi się w ziemi.
    Budynki nie są zbyt dobrze ocieplone, a i sposób wykonania instalacji CO
    powoduje, że są duże straty ciepła (zasilanie rozprowadzone
    nieogrzewanym strychem, a powrót poniżej ocieplenia posadzki).
    Palę miałem, a w zasadzie jest to "niesort", czyli wymieszany miał z
    groszkiem, który w miejscowym składzie węgla kupuję po 600zł/tonę.
    Jest to węgiel lekko koksujący i spiekający. Nie każdy kocioł retortowy
    jest w stanie sobie z nim poradzić. W moim kotle z palnikiem żeliwnym
    firmy Ekoenergia, spala się bardzo dobrze. Jedynym mankamentem tego
    węgla jest konieczność częstszego czyszczenia kotła, bo w trybie
    podtrzymania generuje więcej sadzy i muszę raz na 2-3 tygodnie wyczyścić
    kocioł.
    Wcześniej paliłem najlepszym węglem jaki był w okolicznych składach w
    cenie 840zł/tonę. Z tego co zauważyłem to kaloryczność tego węgla była
    nieco niższa od obecnego węgla, a jego przewaga polegała na bardzo
    dobrym spalaniu. Pozostawało bardzo mało popiołu i praktycznie brak
    sadzy, dzięki czemu mogłem nie czyścić kotła nawet przez cały miesiąc
    czy nawet dwa.

    W moim przypadku moc grzewczą kotła dobierałem zakładając, że będę
    ogrzewał obydwa budynki. Ale z parametrów spalania jakie muszę ustawiać
    obecnie wynika, że w zupełności wystarczyłby mi na ogrzanie obydwu
    budynków kocioł o mocy 25kW. Przewymiarowany kocioł to dodatkowe straty,
    ponieważ kocioł zmuszany do grzania z małą mocą, spala węgiel z niską
    sprawnością.