  • Data: 2018-03-16 20:48:11
    Temat: Re: elektrykę rozkładam
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .03.2018 o 08:34 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > coś pominąłem? i w ogóle?

    Jak najwięcej gniazd na zewnątrz budynku: przy bramie/furtce, przy garażu,
    na posesji.
    Woda do czerpania na zewnątrz w kilku miejscach (w technologi podlewania
    ogrodowego - odporna na zamarzanie). Jak masz samochód - przyłącze (woda i
    prąd do myjki) w miejscu gdzie mógłbyś go myć.

    W domu jak najwięcej peszli/szachtów kablowych, jak przyjdzie potrzeba to
    sobie włożysz odpowiedni kabel.
    Do anten dawaj peszle, teraz coraz więcej dekoderów obsługuje unicable,
    jak się pojawią tanie konwertery 4 x unicable to świat się zmieni :-)
    Ja mam od bramy do domu (pralnia/pomieszczenie techniczne) 21 m peszela z
    wodociągowej fi 32 i jak miałem potrzebę wciągnięcia lepszego kabla do
    internetu to bez problemu sobie włożyłem. Między kondygnacjami (od strychu
    do parteru) za peszel robi mi wolny kanał wentylacyjny 14cm x 14cm :-)
    Choć byś rok teraz myślał - za dwa lata będziesz chciał AP od WiFi w innym
    miejscu, jak masz "przejścia" w budynku to w 2h przerobisz instalację.

    Nie kładź tylko nigdzie tanich peszli karbowanych - są do niczego. Muszą
    być w środku gładkie, dedykowane peszle są drogie, taniej wychodzi rura do
    wody (niebieska) lub do podlewania ogrodowego (na niskie ciśnienie).

    TG