  • Data: 2014-04-23 10:50:49
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1...@m...org...

    Tue, 22 Apr 2014 16:44:17 +0200, Ergie

    > Jeśli tak, to mojakulpa. Szczerze mówiąc na węglu (grochu) zatrzymałem się
    > właśnie 10 lat temu i potem już nie analizowałem -- nie biorę tego typu
    > ogrzewania w ogóle pod uwagę. Ale przeanalizujęto ponownie, bo jakoś nie
    > chce mi się wierzyć, że taniej wychodzi gaz niż węgiel (nawet jeśli brać
    > pod uwagę stosunkowo drogi ekogroch).

    Był taki okres gdy kopalnie sprzedawały groszek bardzo tanio ludzie
    pokupowali sobie kotły i wtedy ceny mocno wzrosły, tak że sumarycznie przez
    ostatnich 10 lat ekogroszek (i węgiel w ogólności) podrożał więcej niż gaz,
    czy prąd.
    Z dugiej strony kotły kondensacyjne kosztują teraz nominalnie mniej więcej
    tyle samo co 10 lat temu czyli realnie ich ceny spadły o kilkadziesiąt
    procent.
    Systemu kominowe rura-w-rurze do odprowadzenia spalin przez ścianę/dach
    potaniały bo pojawili się polscy producenci/importerzy.

    A czas i praca własna ciągle drożeją :-)

    No i koszt budowy domu (a więc i kotłowni i składu opału) przez ostatnie
    lata też się zwiększył.

    Pozdrawiam
    Ergie