    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gaz z wysoką sprawnością czy kominek z badziewną?
    Date: Wed, 25 Oct 2017 09:32:52 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Pytanie o ten kominek, czy to jest jakaś staroć z komorą bez niczego
    > i dziurą na górze, czy jakiś nowoczesny, z dopalaniem, radiatorami
    > i innymi tam. Bo jak to jest staroć, to się może okazać, że ten
    > kopciuch w kotłowni będzie dużo bardziej sprawny.

    czy ja wiem czy stary? z 10 lat ma.
    Ma żeberka na sobie a na wylocie ma założoną drugą rurę z ożebrowaniem
    przed wejściem w komin. Ma jakąś stalową poziomą płytę nad środkiem
    paleniska więc nie jest to żeliwne pudło z dziurą na komin ale też nic
    wydumanego.
    na 90% to ten:
    http://www.galeriakominkow.pl/Sklep_internetowy/Wk%C
    5%82ady_kominkowe_-_powietrzne/INVICTA/Invicta_700_S
    elenic/1778-Wk%C5%82ad_kominkowy_INVICTA_700_SELENIC
    _ref._6769-00.html

    > Nie ma tam w otoczeniu kogoś kto podpadł i można go karnie wydelegować
    > do obsługi kopciucha? :P

    Ja nie miałbym problemu ale jak wspomniałem jest debilny dostęp do
    kotłowni i zrujnowałem sobie kręgosłup na niej - sama kotłownia to
    pomieszczenie szzerokości jakichś 120cm i prowadzą do niej drzwi,
    których nie da się otworzyć całkowicie a co gorsza są zamontowane w taki
    sposób, klamka jest przy ścianie (więc wąski dodatkowy korytarz się tworzy).

    Kieeeedyś myślałem o wywaleniu kotłowni stamtąd i przeniesieniu jej do
    pomieszczenia gospodarczego (już z normalnym dostępem) ale odpuściłem
    sobie widząc galop cen węgla i minusy z nim związane.