  • Data: 2020-01-22 16:18:33
    Temat: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-19 o 19:34, t-1 pisze:

    > Co tu kombinować?
    > Zrób tak jak przepisy przewidują.

    Nie pisz bzdur.

    > A więc zielono-żółty do niebieskiego w skrzynce bezpieczników i to
    > miejsce należało by uziemić.
    > Szukaj układ TN-C-S
    >
    > https://elektrykapradnietyka.com/21667/tnc-tns-tncs-
    tt-it/

    > PS: W nowej instalacji aparat różnicowo-prądowy jest wymagany.
    > Kosztuje parę groszy a zapewni ochronę przed porażeniem kobity i
    > dzieciaków. A to łatwe bo masz już i tak 3 przewody.

    A skąd wiesz, że tam ma być układ TN-C-S, a nie TT? Jesteś jasnowidzem,
    czy tylko zgadujesz? Podpiszesz mu się pod protokołem badań ochrony?

    Piszesz, żeby zrobił jak przepisy przewidują. Przepisy nie przewidują
    łączenia zielono-żółtego z niebieskim, a wręcz na odwrót podział PEN na
    oddzielny PE i N, ale warunkiem, żeby taki podział dokonać to musi do
    mieszkania być doprowadzony przewód PEN, zgodny z wymaganiami przepisów,
    czyli nie dość, że musi on być doprowadzony z sieci, która posiada taki
    przewód to jeszcze musi być to przewód, który spełnia określone
    wymagania co do pola przekroju tego przewodu. Ponadto przewód PE
    powinien być uziemiony.