  • Data: 2020-01-22 18:26:18
    Temat: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jedyna sensowna
    > porada to "zaprosić elektryka".

    Tak radzą na elektrodzie.
    Ale spróbujmy inaczej.
    Do mieszkania w bloku wchodzi kabel płaski dwu żyłowy. Żyły w odległości
    1.5cm. Na klatce schodowej 3 metry dalej jest szafka z licznikami, 2
    metry dalej są bezpieczniki. w obydwu szafkach nie ma śladu kabla żółto
    zielonego. a nawet gdyby był, to kucie klatki wiąże się z duuużym
    remontem. nie przejdzie numer: wykujemy rowek puścimy żółto-zielony,
    zagipsujemy, zapaćkamy go podobną farbą.
    Nowy właściciel mieszkania ma zamiar wymienić TYLKO w swoim lokalu
    instalacje elektryczną z aluminiowej na miedzianą. Całą instalację.

    O ile ktoś chce jeszcze coś dodać, to proszę powiedzieć co dokładnie
    będzie oglądał elektryk.
    1. stara instalacja wypruta
    2. wykute nowe rowki gdzieniegdzie peszle
    3. Ze ściany wystaje 8cm kabla dwużyłowego płaskiego z fazą i zerem
    4. Nie można naruszyć klatki schodowej (bo jakby było można i byłby
    żółto zielony, to nie byłoby tematu)
    5 jest dostęp do kaloryferów, gazu, wody ( w sensie rury stalowe) i
    nawet do żeliwnego spływu kanalizacyjnego.

    ToMasz

    PS. Może jeszcze małe wyjaśnienie. Ostatnio widziałem film na
    electroboom, wyjaśniający pewne ściemy dotyczące "wyciągania" paru watów
    poza licznikiem. W przypadku poboru dużego prądu, na "zerze" też pojawi
    się jakies napięcie, związane z rezystancją przewodów. JA się boję że
    wspomniane "jakies napięcie" występujące na "bolcu" (bo będzie połączony
    z niebieskim), w porównianiu do napięcia na kaloryferze albo kranie,
    może dawać nieprzyjemne mrowienie. Stąd moje wątpliwości, czy nie lepiej
    byłoby "bolca" uziemić w inny sposób.