  • Data: 2020-01-22 21:36:43
    Temat: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 22, 2020 at 8:55:02 PM UTC+1, Uzytkownik wrote:

    > Nie ma znaczenia czy jest RCD czy go nie ma. Jak ma się pojawić to się
    > pojawi. Jak nie będzie RCD to skutki porażenia mogą być groźniejsze. Jak
    > jest RCD skutki mogą być mniejsze, ale RCD nie zapewnia pełnego
    > bezpieczeństwa, nawet jak będzie w pełni sprawne.

    wlasnie o tym napisalem wczesniej...
    i w sumie tu jest sedno problemu: przewaznie nie da sie "przepisowo" podpiac
    roznicowki, a jej brak jest bardziej niebezpieczny niz montaz niezgodny z prawem ;)

    > Jeżeli przewód PEN nie spełnia warunków skutecznej ochrony to można
    > rozważyć poprowadzenie oddzielnego przewodu PE oraz wykonanie tzw. wyspy
    > TT w sieci TN. Ale wymaga to oględzin całej instalacji i wykonanie pomiarów.

    hm... na tym to sie nie znam, ale czy to nie wymaga oddzielnego uziemienia? Jesli
    tak, to jest niezgodne z zalozeniami tego remontu ;)
    O ile nowa instalacja od licznika jest zazwyczaj wykonalna (czyli tania), to
    ciagniecie nowych/dodatkowych przewodow przez caly pion juz mocno komplikuje sprawe
    :( Koszt, zgody, projekty...
    U mnie byly 3 fazy + N, ale spoldzielnia sfinansowala/wykonala modernizacje na wlasny
    (czytaj nasz...) koszt. Teraz jest dostepny ochronny w rozdzielni...