  • 11. Data: 2022-06-16 19:47:01
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Chyba mięsa sojowego.
    Masz rację. Jakie tam wołowe. Wołowe będzie tylko dla Umiłowanych
    Przywódców. Dla nas tylko sojowe, mirabelki i szczaw.
    Jacek

  • 12. Data: 2022-06-16 21:11:46
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 16.06.2022 o 18:23, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Kup klimę za 5-6k i będziesz miał alternatywę do gazu.
    > Klima będzie grzała do tak jak PC a mniej przeróbek.

    Japończyki i Koreaańczyki, tudzież Chińczyki o tym nie wiedzą,
    że klima grzeje tak jak PC i jak durne tłuką te pompy. A Polak
    potrafi. Może nawet krawaty będzie zawiązywać, kto wie? Ta klima.

    --
    Collie

  • 13. Data: 2022-06-16 21:38:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    do wszystkich: To że blok ma 8 mieszkań, nie znaczy ze wszystkie 8
    nalezy do mnie. dla doprecyzowania - 7 ma kotły dwufunkcyjne, jedno
    kafloki. O ile szalony pomysł z zakazem wejdzie w życie, za 30 lat
    jesteśmy w czarnej dupie... o ile nie znajdziemy rozwiązania z pompą
    ciepła która....

    > Kup klimę za 5-6k i będziesz miał alternatywę do gazu.
    > Klima będzie grzała do tak jak PC a mniej przeróbek.
    > Jakiej mocy masz przyłącze elektryczne?

    "klimę" splita na jeden pokój, kupię za mniej niż 2 tyś. ale nie mam
    ogrzewania podłogowego, ani ciepłej wody pod prysznicem.
    ToMasz

  • 14. Data: 2022-06-16 21:54:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 21:38, ToMasz pisze:
> [...]
    > kafloki. O ile szalony pomysł z zakazem wejdzie w życie, za 30 lat
    > jesteśmy w czarnej dupie... o ile nie znajdziemy rozwiązania z pompą
    Musiała by być centralna, będzie problem z źródłem ciepła dla niej.

    > "klimę" splita na jeden pokój, kupię za mniej niż 2 tyś. ale nie mam
    > ogrzewania podłogowego, ani ciepłej wody pod prysznicem.
    Potrzebujesz małego monobloka, postawić go na balkonie lub powiesić na
    ścianie.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2022-06-16 23:06:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 21:11 Collie <c...@p...pl> pisze:

    > Japończyki i Koreaańczyki, tudzież Chińczyki o tym nie wiedzą,
    > że klima grzeje tak jak PC i jak durne tłuką te pompy. A Polak
    > potrafi. Może nawet krawaty będzie zawiązywać, kto wie? Ta klima.

    "Klima" to pompa ciepła.

    TG

  • 16. Data: 2022-06-16 23:49:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 16 June 2022 at 23:06:45 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > "Klima" to pompa ciepła.
    >
    > TG
    Nie każda klima to pompa c iepla i nie każda pompa ciepla to klima.

    W Ułan Bator latem działają w calym, miescie klimy chlodzące, napędzane lodem,
    zgromadzonym zimą, pod ziemią

    Są pompy ciepla, ktore generują straty, koszt eksploatacji jest bardzo wysoki
    ale są oparte o heat pipe technology, czyli mają odebrac cieplo z jednego miejsca i
    wyemitować w innym miejscu.

    Na pompach ciepla typu heat pipe oparte jest chłodzenie miliarda komputerow,
    laptopów.

    Zatem nie każdy Zenek to Bolek

  • 17. Data: 2022-06-17 07:14:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2022 o 21:11, Collie pisze:

    > Japończyki i Koreaańczyki, tudzież Chińczyki o tym nie wiedzą,
    > że klima grzeje tak jak PC i jak durne tłuką te pompy.

    Zdecydowanie Ty i autor wątku myli określenie PC (ogólne) z PC
    powietrze-woda.
    Różnica polega TYLKO na tym co jest ogrzewane, sposób działania jest ten
    sam, klima to też PC.

  • 18. Data: 2022-06-17 07:25:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Jun 2022 23:06:42 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > "Klima" to pompa ciepła.

    Nie wspominając że w Polsce, polskie firmy, robią pompy ciepła.
    Co prawda składają, ale w zasadzie wszystkie firmy składają,
    tak samo jak samochody.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2022-06-17 09:51:39
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 16.06.2022 o 23:06, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > "Klima" to pompa ciepła.

    Podobnie jak Twizy to samochód.

    --
    Collie

  • 20. Data: 2022-06-17 12:47:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 09:51 Collie <c...@p...pl> pisze:

    > Podobnie jak Twizy to samochód.

    Możesz śmieszkować fakty są takie jak napisałem.
    Niektórzy producenci dają taką samą jednostkę zewnętrzną do klimy i do PC.
    W mieszkaniu masz zespół wodny lub slipt/kaseta/kanałowa. Sterownik ten
    sam w przypadku klimy i PC.

    TG