  • 41. Data: 2022-06-24 13:56:59
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 13:17 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To co napisałeś uzupelnie o ceny. Pompa 43 tysiące klimatyzator niecałe
    > 20 tysięcy. W pompie sprężarka w pomieszczeniu w klimatyzatorów na
    > zewnątrz. Uzupełnij pozostałe dane takie jak na przykład pobór prądu
    > przy takiej samej wydajności grzewczej. Dotąd napisałeś że myszka i
    > słoń są takie same bo obydwa zwierzęta mają po cztery nogi.

    Coś źle sprawdziłeś - w obu przypadkach sprężarka stoi na zewnątrz.
    W PC w domu masz moduł wodny, w klimie w domu jest split/kanałówka/kaseta.
    Sprawdź ceny samych jednostek zewnętrznych. W klimie możesz mieć zestaw od
    20 do 30k PLN (w zależności czy sprężarka działa z kanałówką, kasetą czy
    splitem). W PC sporo kosztuje moduł hydrauliczny - jest dużo droższy od
    splita czy kanałówki. Ceny sprężarki o oby urządzeniach są podobne.
    Zanim zaczęło się szaleństwo na PC ten zestaw Toshiby można było kupić za
    32-35 kPLN.

    TG

  • 42. Data: 2022-06-25 11:52:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 24 Jun 2022 00:27:50 -0700 (PDT), ptoki

    > Jemu chodzilo o wydajnosc. Klima ma ja
    > sporo nizsza niz sprezarki z PC.

    Nie ma niższej, ma mniej więcej taką samą.
    Jedyna różnica jaka jest, to brak pojemności
    cieplnej (np. z podłogówki) w powietrzu,
    co uniemożliwia pracę w 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2022-06-25 16:25:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 czerwca 2022 o 11:52:13 UTC+2 Myjk napisał(a):
> [...]
    > Nie ma niższej, ma mniej więcej taką samą.
    > Jedyna różnica jaka jest, to brak pojemności
    > cieplnej (np. z podłogówki) w powietrzu,

    Pierdolisz, w staropolskim tego słowa znaczeniu. Klimatyzator ma sprężarkę z reguły
    umieszczona w jednostce zewnętrznej. Pompa ciepła z wyjątkiem jakiś dziwnych
    wynalazków ma sprężarkę umieszczona w grzanym budynku. Dobra zespół sprężarkowy ma
    sprawność nie wyższa niż 80%. 20 procent zużytego prądu idzie na grzanie silnika,
    sprężarki oleju itd. Jak sprężarka jest w budynku to ciepło zostaje w budynku. A jak
    na zewnątrz to grzeje powietrze. Przykład.pompa ciepła ze sprężarka o mocy nominalnej
    pobieranej 5kW jeśli pobiera 5kW to 4kW przerabia na ciepło z COP jaki daje się
    uzyskać w określonych warunkach a 1kW bezpośrednio na ciepło tak jak był to grzejnik
    elektryczny 1kW. Gdzie byś chciał mieć tego kilowata ciepła? Na zewnątrz czy w domu?

  • 44. Data: 2022-06-26 16:31:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 16:25 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > sprężarkę z reguły umieszczona w jednostce zewnętrznej. Pompa ciepła z
    > wyjątkiem jakiś dziwnych wynalazków ma sprężarkę umieszczona w grzanym

    Podaj model tej pompy, w której sprężarka jest w grzanym budynku.

    TG

  • 45. Data: 2022-06-26 18:08:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 26 czerwca 2022 o 16:31:19 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Podaj model tej pompy, w której sprężarka jest w grzanym budynku.
    >
    > TG
    A muszę podać model pompy ciepła? Ogólna wiedza jaką mam na bazie specjlitycznej z
    trochę innej dziedziny bo zajmująccej się automatyzacja, sterowaniem i pomiarmi
    pozwala mi na cenę efektywności pomp ze sprężarkami w budynku i na zewnątrz. Spytam
    jeszcze raz. Co byś wolał. Żeby straty w sprężarce wynoszące 20% pobieranej z sieci
    mocy i będące czystym ciepłem tak jak by to był grzejnik z grzałka pozostawały w
    budynku czy grzały powietrze na zewnątrz? W klimatyzatorze jest wskazane żeby
    sprężarka była na zewnątrz bo jak by była w środku to klimatyzator by musiał wyciągać
    równiez ciepło przez nią generowane. Jak masz pompę ciepła ze sprężarka na zewnątrz
    albo grzejesz klimatyzatorem to już wiesz że sam się zrobiłeś w chuja na minimum 1/5
    pobieranego prądu.

  • 46. Data: 2022-06-26 21:40:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 18:08 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > A muszę podać model pompy ciepła?

    Napisałeś, że tylko jakieś dziwne wynalazki mają sprężarkę poza grzanym
    budynkiem.
    Ja nie zam takich pomp - jak Ty znasz to podaj model/producenta.

    TG

  • 47. Data: 2022-06-26 22:11:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 June 2022 at 21:40:05 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Napisałeś, że tylko jakieś dziwne wynalazki mają sprężarkę poza grzanym
    > budynkiem.
    > Ja nie zam takich pomp - jak Ty znasz to podaj model/producenta.
    >
    > TG
    Znajomy ma szwedzką pompę ciepla z wymiennikiem alu na polu i sprężarka jest
    oczywiście w domu, bo po co by miała byc na polu, a jak dodatkowo grzeje ,. nie wiem
    czy 20% czy 5%, to ma to sens
    i wszystkie pompy powinny mieć spręzarki w domu, gdyż na zewnątrz jest tylko
    parownik, a on nie wymaga dodatkowej sprężarki, bo dziala w układzie zamkniętym, a ma
    tylko dodatkowo wentylator.

    Ta szwedzka pompa ciepla nie ma żadnego wentylatora na polu, bo radiator ma bardzo
    dużą powierzchnię.

    I co najwazniejsze, żadna elektronika, automatyka nie jest na polu i nie syfieje, nie
    rdzewieje, nie moknie miesiącami na deszczu.

    Ale tych wszystkich wad nie ma Pompa Ciepla Peltiera z Heat Pipes

    która nie potrzebuje żadnej wibrującej, buczącej sprężarki w starej technologii
    i to jest przyszłość, ale trzeba na rozwój wydać miliard i caly świat będzie się
    grzał
    Pompami Ciepla Peltiera
    a latem chłodził pompami ciepla Peltiera, odwracając nie obieg, a zasilanie.

    Skoro Chinczyk produkuje miliony lodówek Peltiera, tych dużych, jako chłodziarki
    napojów dla hoteli,
    naa stacji kosmicznej pompy ciepla Peltiera od lat chłodzą, grzeją wnętrze
    to nie ma odwrotu od P{omp Ciepla Peltiera
    a dotychczasowe rozwiązania przetrwają 5 lat a potem zostana zastąpione.

    Dokładnie tak jak się stało z kol;ektorami do grzania wody, które Hindus produkował
    po 100$ a do Polski trafiały z Mimiec po 1000$.

    I poczas upałów woda się ciągle gotowała i para kolektory rozrywała
    a zimą grzania nie było i musiał byc syfowy, toksyczny glikol na dachu, aby nie
    zamarzły

    A gdy rozerwało, to glikol zasyfiał dach, poddasze i dom byl do kosztownego remontu,
    bo elektronika dodatkowo padała po każdej burzy.