    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ile siądzie chudziak gdy...
    Date: Sat, 04 Apr 2009 16:21:24 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam,
    > ile siądzie chudziak gdy pod nim jest ok 1-1.4m piachu zagęszczanego
    > tylko na górze? Wczoraj zrobiłem test, wywierciłem dziurę i wcisnąłem
    > pręta fi 8 chyba, przez jakieś 30cm wchodził z dużymi oporami potem jak
    > w masło (roztopione :) ). Chudziak wylany był w lipcu, do teraz opuścił
    > się też o ok 3cm., ale zobaczyłem że w garażu pod 30 workami tynku ugiął
    > się na ok 3cm więcej. Mam już okna, ścianki działowe, tynki i miałem
    > zaczynać wylewki, ale nie wiem za bardzo czy nie spotka mnie jakiś zonk
    > za rok dwa trzy, co myślicie?
> [...]

    Wywierc jakims wiertlem otwor i co 10 cm glebokosci pobieraj z niego probki
    gruntu i je opisz. Jesli pod gruntem sypkim jest grunt spoisty to opisz czy
    jest miekki i jaki ma kolor i czy przypadkiem nie smierdzi namulem.
    Twoje sondowanie pretem zbrojeniowym jest bardzo dobrym pomyslem, i niestety
    jego wyniki nie wroza nic dobrego. Mozesz tez wykonac takie sondy w innych
    miejscach, zapisujac ilosc (w miare jednakowych) uderzen mlotka na 10 cm
    wpedu "sondy".
    Ja teraz ide do roboty ale za pare godzin wracam to Ci powiem co dalej.
    Pzdr. Tornad