  • Data: 2016-01-07 08:29:59
    Temat: Re: ile w takie mrozy idzie wam gazu na ogrzewanie
    Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 10:50:52 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    golnyl

    > W tym projekcie nie widzę miejsca na kotłownie.
    > Rozumiem, że jakoś to przerobiłaś i w kominku tym węglem nie palisz.;)

    Z kominka w ogóle nie korzystam, w przyszłości mam zamiar zlikwidować.

    Kotłownia jest. Jak pisałam mój dom ma małe zmiany względem tego oryginału z www
    archetona:

    kotłownia jest, pod klatką schodową. w domu schody prowadzą tylko na górę, nie ma
    przejścia pod schodami do garażu.
    Natomiast w garażu nie ma ścianki która na projekcie dzieli garaż od domu - garaż
    jest z wnęką, wnkęka pod schodami to kotłownia, stoi tam piec i trzymam tam węgiel.
    Pojemność: maks 2,3 tony węgla, więcej nie wejdzie.

    Inne niektóre przeróbki względem projektu oryginalnego:
    1. wiatrołap jest większy, ścianka na projekcie ograniczająca wiatrołap do 2,7mkw nie
    istnieje, jest przesunięta tak, że WC parteru otwiera się do wiatrołapu. Powierzchnia
    wiatrołapu zwiększyła się przez to względem projektu dwukrotnie, dało to możliwość
    zabudowy szafą, ale i tak jest ciasno, gdy się ubieramy z dzieciakami. Jest to
    (ciasnota powiększonego wiatrołapu) jedną z największych wad domu (tak samo kuchnia
    jest dla mnie zdecydowanie za mała!).
    2. nie istnieje słupek na środku salonu/jadalni. To niewątpliwie zaleta wykonania
    mojego egzemplarza.
    3. w garażu (patrząc na projekt lewy górny narożnik) jest wykonane z płyt gk
    pomieszczenie 1,2m*1,2m na zasobnik cwu (pod sufitem), pompę wody ciągnącą ze studni
    (zostawiam jako alternatywę, i do podlewania), hydrofor (do wody studziennej) oraz
    butlę propan butan (do ogrzewania wody użytkowej poza sezonem pracy kotła).
    3. na piętrze patrząc na rzut pokój z dwoma biurkami i z dwoma łózkami pojedynczymi
    na rysunku jest podzielony na dwa małe pokoiki, i to one właśnie są nieogrzewane jak
    pisałam wcześniej.
    4. łazienka na piętrze ma ogrzewanie podłogowe (nie było w projekcie, sama zleciłam
    przeróbkę).

    Pytałeś jeszcze o ogrzewanie wody użytkowej latem:
    butla propan butan, 11kg, umieszczona w wydzielonym pomieszczeniu w garaży, zasila
    ogrzewacz 50 litrów beretta umieszczony na ścianie kotłowni.

    Majka