    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Thu, 10 Sep 2015 10:06:00 +0200

    dyskusyjnych:fa2d6992-afa9-47d0-827c-18f1bdbdc392@go
    oglegroups.com...

> [...]
    > oko 30 do 50%. Przyjmijmy ze 40% (gdyby dopisac pytania z referendum
    > dudy to byla szansa na ponad 50% czyli wiążące)
    > Pozostałe 60% i tak nie pójdzie, a ja nie smiałbym powiedziec ze wszyscy
    > nie są patriotami. Pewnie niektórzy rzeczywiscie nie są, inni byli chorzy,
    > jeszcze
    > inni widzą ze ich głos nie ma znaczenia - jak nie głosują to te same gemby
    > przy władzy. Nawiasem mowiac gdyby teraz pis przegral albo co gorsza
    > zmarnowal czas rzadzenia to i ja moze przestane na wybory chodzic. Ale to

    Piszesz że widziałbyś zło w naszym kraju, a mimo to nie robił nic by je
    zmienić/zminimalizować? A mimo to uważałbyś siebie za patriotę? Do mnie ta
    argumentacja nie przemawia.

    Jeśli nie ma wyboru pomiędzy dobrem a złem należy wybierać mniejsze zło a
    nie stać bezczynnie.

    > Czyli z tych 40% co zwykle chodzi 3/4 nie poszło. Przestali być
    > patriotami? Skądże. Po prostu nie lubią jak sie ich traktuje jak durniów.
    > referendum było
    > głupio zarządzone, z niedopracowanymi pytaniami a jeszcze władza w twarz
    > powiedziala dwukrotnie obwatelom ze ich głos ma w d.. (2x próba dopisania
    > pytan ktore rzeczywiscie obywateli interesowaly - raz poprzez dopisanie do
    > tego, i raz gdy utrącono referendum dudy).

    Nie żartuj! Dlaczego jakaś emerytka miałaby decydować o przyszłości moich
    dzieci? Wiek w którym się idzie do szkoły to nie sprawa o której powinno się
    decydować w powszechnym referendum. A jeśli koniecznie chcesz to pytanie
    powinno brzmieć czy chcesz aby polskie dzieci w przyszłości miały gorszą
    pracę, mniej dzieci i niższe emerytury.

    Ekonomia i biologia są proste. Jak masz na rynku dwóch 26 latków którzy mają
    to samo wykształcenie ale jeden ma już rok doświadczenia to jemu w pierwszej
    kolejności dasz szansę. Jak kończysz studia rok wcześniej to masz rok więcej
    na znalezienie męża i większe szanse na uniknięcie wad u dziecka. Jak rok
    dłużej pracujesz to Twoja emerytura będzie większa. Nie ma żadnego
    racjonalnego argumentu by odwlekać pójście do szkoły jest tylko
    populistyczny o "zabieraniu dzieciom dzieciństwa" - tak jakby siedzenie w
    domu przed telewizorem albo wprzedszkolu bo rodzice w pracy było bardziej
    wartościowe niż siedzenie w klasie.

> [...]
    > konstytucji itd". Na dodatek tylko kukiz jest nakręcony ze jowy załatwią
    > wszystkie problemy a to bzdura. W okręgu wyborczym liczącym 80000
    > mieszkanców i tak nie masz szans znać czy choćby słyszec o kandydacie. No
    > chyba
    > że ma kase -ale przeciez nie o to chodziło, tak? Zatem w jaki sposób
    > zagłosujesz? Ano tak jak partia wskaże. Nic sie nie zmieni - powiem
    > wiecej, bedzie
    > znacznie gorzej bo wszystkie małe partie zostaną wycięte w pień. Zeby to
    > miało sens okręgi powinny być małe - ale jak to zrobic bez powiekszania

    W takich stanach na przykład JOW'y działają. Ludzie znają "swojego"
    przedstawiciela z nazwiska. Co więcej on ma biuro w ich okręgu i mogą się do
    niego zwrócić. Bo tam polityk zaczyna od spraw lokalnych. W takim Wrocławiu
    wygrałby Dutkiewicz, w Gliwicach Frankiewicz a w Warszawie HGW (gdyby
    oczywiście startowali) idea jest taka że jak ktoś jest dobrym politykiem w
    małych sprawach to i w sejmie będzie ok.

    Ale to wymaga tego aby już w wyborach samorządowych głosować świadomie
    zaczynając od wójta czy radnego ze swojej dzielnicy. Ostatnie wybory
    samorządowe pokazały że ten proceder postępuje w coraz większej liczbie
    miast i gmin zwyciężyli niezależni, ale już w sejmikach ich praktycznie
    brak. Dlatego myślę, ze za jakiś czas i nasze społeczeństwo dojrzeje do
    JOW'ów.