  • 1. Data: 2012-05-31 12:52:39
    Temat: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    Hej,
    z czego zrobić instalacje do budynku pod wynajem,
    6 mieszkań, kocioł gazowy + zbiornik 300l, bez solarów,
    chodzi o to aby każde mieszkanie dało się dokładnie
    opomiarować zarówno dla C.O. jak również zużycia ciepłej i
    zimnej wody użytkowej,

    jeśli chodzi o ciepłomierze to myślałem o czymś takim:
    http://allegro.pl/oferta-dla-wspolnot-i-spoldzielni-
    mieszkaniowych-i2385388637.html
    lub takim:
    http://allegro.pl/cieplomierzenbra-supercal-539-dn20
    -qp-2-5m3-h-2012-i2320885835.html

    czy takie ciepłomierze nadają się do c.o. i do c.w.u?
    jaka musi być przepustowość takiego ciepłomierza
    w przypadku c.o. i c.w.u.

    pozdro
    Wasyl

  • 2. Data: 2012-05-31 13:28:02
    Temat: Re: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message
    > Hej,
    > z czego zrobić instalacje do budynku pod wynajem,
    > 6 mieszkań, kocioł gazowy + zbiornik 300l, bez solarów,

    Ja bym zrobił każdemu piecyk gazowy. niech pali ile chce. Można je zrobić
    nawet dostępne z klatki. Przy wspólnym będą wielkie straty ciepła na
    przesyle, cyrkulacja cwu. Liczniki bedą ci podważać jako niewiarygodne.
    Będziesz je musiał wymieniać. A tak tylko licznik wody i licznik gazu dla
    każdego.

  • 3. Data: 2012-05-31 13:49:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 12:52:39 UTC+2 użytkownik Wasyl napisał:
> [...]
    > chodzi o to aby każde mieszkanie dało się dokładnie
    > opomiarować zarówno dla C.O. jak również zużycia ciepłej i
    Każdemu osobny kocioł gazowy do CO i CWu. Po podpisaniu umowy najmu idziesz z takim
    lokatorem do gazowni i on podpisuje umowe na dostawy gazu.
    To samo z prądem
    dla Ciebie to bezpieczniejsze bo jak lokatorzy narobia długów w gazowni i elektrowni
    to jest to tylko ich problem. ciebie to nie dotyczy

  • 4. Data: 2012-05-31 13:52:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 13:28:02 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    .
    > Będziesz je musiał wymieniać. A tak tylko licznik wody i licznik gazu dla
    > każdego.

    Dokładnie.
    A do prądu liczniki przedpłatowe.
    Zakłady energetyczne teraz bez problemów takie zakładają.

  • 5. Data: 2012-05-31 14:15:14
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > przesyle, cyrkulacja cwu. Liczniki bedą ci podważać jako niewiarygodne.
    > Będziesz je musiał wymieniać. A tak tylko licznik wody i licznik gazu dla

    a jaki konkretnie model polecisz?
    nie jestem pewny ale chyba przy malych metrażach nie można stosować
    piecy gazowych, czy macie takie informacje?

    w przypadku instalcji 6 piecyków i tak lepiej byłoby się z gazownią
    rozliczać
    jedną fakturą, w przeciwnym razie koszt miesięczny wzrośnie
    bo gazownia bierze 80zl miesiecznie za tzw abonament

    jeszcze można rozważyć jeden piec do c.o. i
    przepływowe podgrzewacze w mieszkaniach,
    co o ty myślicie?

    pozdro
    Wasyl

  • 6. Data: 2012-05-31 14:21:17
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-05-31 12:52, Wasyl pisze:
    > Hej,
    > z czego zrobić instalacje do budynku pod wynajem,
    > 6 mieszkań, kocioł gazowy + zbiornik 300l, bez solarów,

    Widziałem bloki, gdzie każde mieszkanie miało swój piec gazowy
    dwufunkcyjny, zainstalowane w zamykanej wnęce na klatce schodowej. Może
    to jest lepsze rozwiązanie, zamiast liczników lub, co gorsza, podzielników?

  • 7. Data: 2012-05-31 14:33:37
    Od: "Maciek." <"@...>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał
> [...]
    > dwufunkcyjny, zainstalowane w zamykanej wnęce na klatce schodowej. Może to
    > jest lepsze rozwiązanie, zamiast liczników lub, co gorsza,

    Kolega ma w bloku (bodajże 3 piętra) dwufunkcyjny zamontowany normalnie - w
    łazience.
    Narzeka tylko na firmę Wieśmann, bo developer wybrał kiepski model tegoż i
    co chwila musi coś wymieniać w piecu ale na szczęście nic drogiego.

  • 8. Data: 2012-05-31 14:37:42
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > CWu. Po podpisaniu umowy najmu idziesz z takim lokatorem do gazowni i on
    > podpisuje umowe na dostawy gazu.
    > To samo z prądem

    Prąd jest prepaid. Ciekawe kiedy gazownia wprowadzi liczniki prepaid.

  • 9. Data: 2012-05-31 14:41:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 14:15:14 UTC+2 użytkownik Wasyl napisał:

    > w przypadku instalcji 6 piecyków i tak lepiej byłoby się z gazownią
    > rozliczać
    > jedną fakturą, w przeciwnym razie koszt miesięczny wzrośnie
    > bo gazownia bierze 80zl miesiecznie za tzw abonament

    Ale to nie Twój problem. Najemcy popidsuja umowy "na siebie" i oni te koszty ponosza.
    Prosisz sie o kłopoty jesli chcesz wykładac kase za gaz za najemców.

    > jeszcze można rozważyć jeden piec do c.o. i
    > przepływowe podgrzewacze w mieszkaniach,
    > co o ty myślicie?

    Drozsze koszty CWU będa dla lokatorów czyli mniej atrakcyjna oferta wynajmu.
    Nie kombinuj moim zdaniem tylko kazdemu osobny licznik na gaz i liczniki przedpłatowe
    na prąd.

  • 10. Data: 2012-05-31 14:42:52
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

> [...]
    > Narzeka tylko na firmę Wieśmann, bo developer wybrał kiepski model tegoż i
    > co chwila musi coś wymieniać w piecu ale na szczęście nic drogiego.

    w przypadku małych mieszkań musi być chyba piec z zamkniętą komorą spalania,
    nie jestem pewny ale tak mi powiedział pewien instalator