  • 1. Data: 2012-05-29 11:22:30
    Temat: Stal czy pex?
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    pexa robic ze stali. Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo ksztaltek
    do pexa potrzebnych... Co mysliscie?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-05-29 12:16:37
    Temat: Re: Stal czy pex?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    > pexa robic ze stali.

    A skąd my ma wiedzieć czy chcesz? :-)

    > Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo ksztaltek do pexa
    > potrzebnych... Co mysliscie?

    IMO niech nie marudzi tylko robi tak by użyć mało kształtek. Jeśli kasa jest
    problemem to zawsze można użyć zgrzewanego PP stabi z bardzo tanimi
    złączkami albo miedzi, ale stal to przeżytek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-05-29 12:19:27
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 29 Maj, 11:22, RadekNet <r...@r...com> wrote:
> [...]
    >
    > Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    > pexa robic ze stali. Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo ksztaltek

    Spawane? Może wyjść drożej.
    Skręcane? Nie ryzykowałbym, coś mi to śmierdzi... I jak jeszcze zrobi
    z ocynków :D
    Stal zaprasowywana Mapress C-stahl :) bez zastrzeżeń, ale w okolicy
    chyba tylko ja w tym robię.
    Koszty spore.
    Jak dla mnie to przy samej pompie zdrowym złotym środkiem jest
    lutowana miedź.
    Przypilnuj go z izolacjami :)

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2012-05-29 12:21:53
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > IMO niech nie marudzi tylko robi tak by użyć mało kształtek. Jeśli kasa
    > jest problemem to zawsze można użyć zgrzewanego PP stabi z bardzo tanimi
    > złączkami albo miedzi,

    i tak będzie marudzić...
    mam nieodparte wrażenie że tu mamy do czynienia z relacją 1:1,
    fachowiec=konkretna technologia

    > ale stal to przeżytek.

    no chyba że chce z nierdzewki ładnie wyspawać wszystko!
    a jak zrobi to taniej niż a pexa, to bierz!

  • 5. Data: 2012-05-29 12:42:13
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 29 May 2012 11:21:53 +0100, qlphon <q...@p...fm> wrote:

    > i tak będzie marudzić...
    > mam nieodparte wrażenie że tu mamy do czynienia z relacją 1:1,
    > fachowiec=konkretna technologia

    Nie nie :) Facet ladnie trzyma sie projektow, a tylko sugeruje, ze mozna
    by cos zmienic. Jak sie projektant nie zgadza to robi tak jak napisane. To
    moja trzecia ekipa hydraulikow na budowie i wreszcie trafilem na takich co
    potrafia dyskutowac, ale nie narzucaja rozwiazan.

    > no chyba że chce z nierdzewki ładnie wyspawać wszystko!
    > a jak zrobi to taniej niż a pexa, to bierz!

    Heheh ;) Pex vs skrecana stal. Koszty robocizny dla mnie takie same.
    Roznia sie tylko koszty materialu. Mam dosc skomplikowan instalacje i tych
    ksztaltek wyjdzie naprawde duzo (do zaworow, wymiennikow, bufora ... itp
    itd).

    Czyli mowicie, ze albo pex albo miedz? Zobacze co mi powie projektant i
    podejmniemy decyzje.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2012-05-30 07:46:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
    > Czesc!
    >
    > Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    > pexa robic ze stali. Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo
    > ksztaltek do pexa potrzebnych... Co mysliscie?

    jak chcesz najtaniej to system zgrzewany...

    ja bym robił z alupexa ale tylko system zaciskany (byle nie geberit :)

    proponowana miedź ok ale cena miedzi jest teraz kosmiczna :)

  • 7. Data: 2012-05-30 09:23:31
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał:

    Czesc!

    > Moj hydraulik pyta mnie czy nie chce kotlowni pod pompe ciepla zamiast
    > pexa robic ze stali. Podobno wyjdzie sporo taniej, bo jest duzo ksztaltek
    > do pexa potrzebnych... Co mysliscie?

    Mysle, że ze stali porzadnie zrobiona kotlownia wyjdzie drozej niz alupex,
    inna sprawa ze stal jest dobra dla piecow stalopalnych, w Pana instalacji
    nie bedzie duzych srednic rur, naglego wzrostu temperatury i cisnienia
    w instalacji.
    Wydaje mi sie ze przy kosztach PC nie powinno byc problemem wykonanie
    instalacji w miedzi, nie widzialem kotlowni porzadnie zrobionej w alupexie
    tzn widzialem
    pex powyginany na wszystkie strony, ukladany na skroty, w poprzek i po
    skosie ;-)
    Plastik rowniez jest ok, porzadnie zamocowac uchwytami do scian.

    IMHO, w Pana wypadku stal to zbedny luksus.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-05-30 11:17:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 maja 2012 09:23:31 UTC+2 użytkownik Adams napisał:

    > Wydaje mi sie ze przy kosztach PC nie powinno byc problemem wykonanie
    > instalacji w miedzi, nie widzialem kotlowni porzadnie zrobionej w alupexie
    > tzn widzialem

    Co znowu za bzdury powielasz ? :) "Przy kosztach PC" - pompa kosztuje tyle co
    porzadny piec weglowy tudziez mega-wypasiony kondensat. Pozatym ktos kto kupuje PC
    robi to raczej dla przyszlych oszczednosci i jak juz odzalowal kase na PC to
    przynajmniej instalacje chce miec zrobiona mozliwie tanio, a nie ze zlota zeby sie
    pokazac!

    A po drugie - to usenet, tutaj nie mowimy przez "Pan".

    Autorowi proponuje zgrzewany PP - tanie rury, tanie zlaczki, tania robocizna. Choc
    jak masz tam sporo zaworow to wychodzi troche przejsc pp<>GZ ktore troche kosztuja
    (tylko nie kupuj czasem zaworow plastikowych do zgrzewu - to drogie badziewie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-05-30 14:03:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 30 May 2012 10:17:09 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Co znowu za bzdury powielasz ? :) "Przy kosztach PC" - pompa kosztuje
    > tyle co porzadny piec weglowy tudziez mega-wypasiony kondensat. Pozatym

    Albo i mniej ;)

> [...]
    > pp<>GZ ktore troche kosztuja (tylko nie kupuj czasem zaworow
    > plastikowych do zgrzewu - to drogie badziewie :)

    U mnie problem nie jest w ilosci rury tylko w ilosci zlaczek - po
    rozmowach z hydraulikiem chyba jednak pojde w miedz, ktora (wg niego) nie
    wyjdzie w materiale wiecej niz Pex.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2012-05-30 14:08:34
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał

    Witam.

    >Co znowu za bzdury powielasz ? :) "Przy kosztach PC" - pompa kosztuje tyle
    >co porzadny piec weglowy tudziez mega-wypasiony kondensat.

    Na tej samej zasadzie mozna powiedziec, ze PC kosztuje tyle co dobrej klasy
    auto klasy sredniej ;-)
    Nie dam sie wciagnac w dyskusje o, i choc uwazam ze przyszlosc ogrzewania
    bedzie nalezała do PC, chyba
    ze cos sie ruszy z gazem lupkowym, to nie jest to tania zabawka porownywalna
    z porzadnym piecem weglowym.

    >Pozatym ktos kto kupuje PC robi to raczej dla przyszlych oszczednosci
    >i jak juz odzalowal kase na PC to przynajmniej instalacje
    >chce miec zrobiona mozliwie tanio, a nie ze zlota zeby sie pokazac!

    Ale to nie pasuje z logika drugiego zdania w pierwszym akapicie :D

    >Autorowi proponuje zgrzewany PP - tanie rury, tanie zlaczki, tania
    >robocizna.

    Moze byc.
    Ale ow fachowiec prawdopodobnie w tym nie robi,
    RadekNet bedzie nie pocieszony.

    pozdrawiam
    Adams