  • 1. Data: 2012-05-28 10:27:30
    Temat: Dobra farba do metalu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W najbliższych dniach musze pomalować troche profili metalowych. Jaka farbe
    podkładowa i nawiuerzchniowa polecacie.
    Czy jest może jeszcze w sprzedazy cos co kiedys nazywało sie "minia"
    Czerwona najczęściej była, był to podkład i było super. Maszyny rolnicze pomalowane
    ta "miną" w latach 90tych stoja na zewnatrz i rdzy na nich jak na lekarstwo. Cos mi
    się o uszy obiło że wycofali ta farbe bo nieekologiczna była. A terażniejsze
    wynalazki to jakiś szajs. Furtka którą pomalowałem podkładem i farba
    nawierzcniowa(chyba nobiles) w marcu 2010 roku jest juz do poprawki -rdza wyłazi.
    Teraz muszę pomalować kilkanaście słupków z profili stalowych i proszę o rade jakiej
    farby uzyc aby tak na 10 lata był chociaz spokój.
    Czy jest cos tak trwałego jak kiedys była "minia"?

  • 2. Data: 2012-05-28 12:41:45
    Temat: Re: Dobra farba do metalu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >słupków z profili stalowych i proszę o rade jakiej farby uzyc aby tak na 10

    Kup Tikurile, podklad drozszy od nawierzchniowej, czyli tak jak powinno byc.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-05-28 12:48:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 12:41:45 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    proszę o rade jakiej farby uzyc aby tak na 10

    > Kup Tikurile, podklad drozszy od nawierzchniowej, czyli tak jak powinno byc.

    http://www.tikkurila.pl/powloki_przemyslowe/powierzc
    hnie_metalowe/wyroby_na_powierzchnie_metalowe/temapr
    ime_ab.2555.shtml

    O tym piszesz?

  • 4. Data: 2012-05-28 13:13:40
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 10:27:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czy jest cos tak trwałego jak kiedys była "minia"?

    Na allegro jest minia ołowiana w proszku, sprzedający twierdzą, że po wymieszaniu z
    pokostem lnianym uzyskasz dokładnie to, o co pytasz.

    pozdr
    AA

  • 5. Data: 2012-05-28 13:24:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >http://www.tikkurila.pl/powloki_przemyslowe/powierz
    chnie_metalowe/wyroby_na_powierzchnie_metalowe/temap
    rime_ab.2555.shtml

    >O tym piszesz?

    Mniej wiecej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-05-28 13:37:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 13:13:40 UTC+2 użytkownik Adam Adamaszek napisał:

    > Na allegro jest minia ołowiana w proszku, sprzedający twierdzą, że po wymieszaniu z
    pokostem lnianym uzyskasz dokładnie to, o co pytasz.

    Faktycznie jest coś takiego- koszt 40zł za kg. Z tym pokostem to by sie zgadzało bo
    jak pamietam że w latach 90-tych malowałem minia to było cos na bazie pokostu.
    usuneli ja z handlu chyba ze względu na ten ołów.
    Szkoda że nie ma juz tej farby bo była rewelacyjna. Co do proszku z allegro to nie
    bardzo chce w to wchodzić bo nie mam pewności co oni tam mieszają.;)