  • 1. Data: 2012-05-27 16:44:04
    Temat: Zadaszenie tarasu
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Potrzeba jakoś "zadaszyć" taras ...

    Najpierw chcieliśmy kupić markizę. Niestety okazało się że elektryk za
    wysoko zrobił oświetlenie na zewnątrz i markiza się nie zmieści i trzeba by
    kombinować z oświetleniem ...

    Kupiliśmy więc parasol 3m na wysięgniku. Niestety mieszkam na terenie
    "otwartym" i zawsze u mnie jest wiatr ...
    Próbowaliśmy najpierw obciązyć podstawę parasola na wysięgniku płytami
    betonowymi , ale to nie pomagało. Przykręciłem więc podstawę za pomocą
    dużych kołków do tarasu. Teraz parasol się nie wywracał ale nawet lekki
    podmuch wiatru obracał cały parasol a na końcu troszkę większy podmuch
    wiatru całkowicie "wywinął" parasol w drugą stronę i rozwalił parasol :(

    Parasol nawet przykręcony nie wytrzymał nawet lekkiego wiaterku ...
    Dodam że jak zaczął wiać wiatr 2 osoby nie mogły utrzymać parasola ....

    Możemy kupić markizę i zamontować , tylko pytanie ...
    Jeśli parasol o średnicy 3m nie wytrzymał lekkiego wiatru to jak zachowa się
    markiza 4x2,5m czyli o powierchni 10m2 ..

    Gdzieś czytałem że jak jest wiatr to nie można używać markizy ...
    Jeśli tak to nigdy nie mógłbym używać ...
    Czy wiatr spowoduje wyrwanie markizy ?

    Nie mam pomysłu co zrobić.
    Nie chciałbym robić stałego zadaszenia , bo zadaszenie tak naprawdę
    potrzebne jest późna wiosna-lato , a resztę roku nie potrzeba zadaszenia a
    nawet zadaszenie będzie u mnie złe , bo nie mam domu idealnie położonego
    wobez stron świata ...

    Myślałem też aby zamontować z 2 kantówki 7x7 lub 9x9 i kupić tzw "żagiel" ,
    ale pytanie czy wiatr nie wyrwie tego ...

  • 2. Data: 2012-05-27 18:11:47
    Temat: Re: Zadaszenie tarasu
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    http://www.corradi.eu/

  • 3. Data: 2012-05-27 19:01:12
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.05.2012 16:44, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >

    > Myślałem też aby zamontować z 2 kantówki 7x7 lub 9x9 i kupić tzw
    > "żagiel" , ale pytanie czy wiatr nie wyrwie tego ...

    To będzie dobre rozwiązanie, ale konstrukcje musisz przemyśleć, musi być
    dość sztywna i stabilna, belki po obrysie plus jakieś zastrzały.
    Przekroje belek nie muszą być duże, ale przemyślane. Całość
    przytwierdzona do budynku i podłoża. Taka konstrukcja może pełnić rolę
    pergoli. Do niej podwieszasz, wedle potrzeb, materiał osłaniający.

  • 4. Data: 2012-05-29 12:34:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-27 18:11, Usrobo pisze:
    > http://www.corradi.eu/

    Zajebiście drogie.
    Zadaszenie o wym. 3,3x3,5m to koszt rzędu ponad 20 tys. pln
    A szkoda bo super sprawa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-05-29 13:44:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 maja 2012 19:01:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > To będzie dobre rozwiązanie, ale konstrukcje musisz przemyśleć, musi być
    > dość sztywna i stabilna, belki po obrysie plus jakieś zastrzały.

    Lub dwie kotwy do sciany i dwa zabetonowane slupy metalowe. Myslalem u siebie o czyms
    takim i zrobilbym to tak ze zabetonowalbym profil np 80x80x2 dlugosci ~70cm (60cm w
    ziemie, 10cm nad), do tego zrobil dwa slupy wysokosci 2,5-3m tez z tego samego
    profila i dodatkowo lacznik z profila o rozmiar mniejszego, tak metr dlugiego. Montaz
    to wlozenie tego mniejszego katownika do tego zabetonowanego w ziemi + skrecenie
    sruba i nalozenie na to wysokich slupkow i tez skrecenie (zwykla sruba, na wylot). Na
    gorze musialyby byc sruby rzymskie. Calosc ocynk + malowanie proszkowe (grosze).
    Stabilne, trwale, mozna latwo zdemontowac na zime etc..

    Tez myslalem o markizie ale to wydatek rzedu 2-3k pln minimum za taka 4x2,5m i trzeba
    na wiaterek uwazac.. :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-05-29 15:28:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 13:44:31 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Lub dwie kotwy do sciany i dwa zabetonowane slupy metalowe. Myslalem u siebie o
    czyms takim i zrobilbym to tak ze zabetonowalbym profil np 80x80x2 dlugosci ~70cm
    (60cm w ziemie, 10cm nad),

    Taki profil wystający 10cm nad posadzką/gruntem to trochę niebezpieczna sprawa. Ktoś
    sie na to przewróci i nieszczęście gotowe.

  • 7. Data: 2012-05-29 22:54:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 maja 2012 15:28:08 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Taki profil wystający 10cm nad posadzką/gruntem to trochę niebezpieczna sprawa.
    Ktoś sie na to przewróci i nieszczęście gotowe.

    No wszystko zalezy gdzie to bedzie - u mnie byloby to z boku murka z klinkieru wiec
    calkiem bezpiecznie :) Jak ma byc na srodku ogrodka to trzeba to przemyslec ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-05-29 23:30:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tez myslalem o markizie ale to wydatek rzedu 2-3k pln minimum za taka
    >4x2,5m i trzeba na wiaterek uwazac.. :)

    Markiza w Obi lub podobnym sklepie 4x2,5 to wydatek 500-700 zł.

    Niestety po tym co się stało z parasolem 3m na wysięgniku bałbym się kupić
    markizy :(

    parasol dosłownie się rozłożył w drugą stronę i nie było wcale sporego
    wiatru ....
    Szkody małe bo jedynie około 160zł ....

    Gdyby wyrwało mi markizę to szkody były by dużo większe bo zniszczyło by
    fasadę no i markizę :(

    A szkoda bo markizę chciałem :(

    Chyba dam sobie spokój z żaglem , bo boję się jak zachowa się żagiel o
    powierzchni około 15-20m2 jak nie dało się utrzymać w dwie osoby parasola 3m

    Dziś dzwoniłem do gościa i ma dac mi wycenę wykonania zadaszenia tarasu
    (takiej wiaty). Nie do końca jestem zadowolony , bo nie chciałem zadaszać
    tarasu bo lubię słońce wewnątrz salonu , tym bardziej że dom nie jest
    idealnie położony a w salonie nie ma olbrzymiego przeszklenia , więc światło
    jest porządane ...

  • 9. Data: 2012-05-30 10:17:36
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > tym bardziej że dom nie jest idealnie położony a w salonie nie ma
    > olbrzymiego przeszklenia , więc światło jest porządane ...

    To może jako pokrycie tego zadaszenia zastosować coś przeźroczystego?
    problem może być tylko z czyszczeniem tego czegoś..., ale mały problem,
    to nie problem :-)

  • 10. Data: 2012-05-30 10:40:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To może jako pokrycie tego zadaszenia zastosować coś przeźroczystego?
    >problem może być tylko z czyszczeniem tego czegoś..., ale mały problem, to
    >nie problem :-)

    Myślę o kompromisie ...

    Czyli płyta falista PCV "dymiona" .

    Lekko zciemni ale będzie chroniła przed słońcem ...