  • 1. Data: 2012-05-26 10:34:51
    Temat: Komin systemowy - wentylacja
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    jeden kominiarz powiedział mi takie coś, ze jak mam komin systemowy ( a
    mam ten skladający sie z jednego bloczka w ktorym jest przewód główny na
    ceramike fi 20 cm i drugi jeden wielki wentylacyjny ) trzeba zrobić 2
    otwory na przestrzał w wentylacyjnej części , czyli tak mam ALE i
    dodatkowo jeden otwór ( może być fi 60 ) do wentylacji częsci z ceramiką
    i wełną po to żeby wełna nie zakisła z czasem bo bedzie śmierdziało...
    Wszystko od góry zamknięte blaszaną czapą.

    Może to ktoś potwierdzić ?

  • 2. Data: 2012-05-26 11:14:30
    Temat: Re: Komin systemowy - wentylacja
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Może to ktoś potwierdzić ?

    miedzy bloczkiem betonowym a wełną masz takie szczeliny cztery - to jest
    wlasnie wentylacja wełny. U mnie mam wlot powitetrza do dołu i od góry -
    czyli jest jak kominiarz gada. Ale sposób jaki zaproponowal jest dziwny .
    Normalnie wełnę na górze kończy sie 10cm niżej i wentylacja wełny wychodzi
    koło ceramiki.

    b.

  • 3. Data: 2012-05-26 17:07:52
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > miedzy bloczkiem betonowym a wełną masz takie szczeliny cztery - to jest
    > wlasnie wentylacja wełny.

    no i jak zaczniesz grzać, to ci cała wilgoć (o ile tam będzie) wyjdzie przez
    pustaki...
    a co do kominiarza, to taki fachowiec jak inni, czyli ujmą dla niego jest
    zajrzenie do instrukcji montażu producenta...
    BTW ja mam jeden otwór wentylacyjny i działa, ale zamontowałem tam kratkę z
    klapką zwrotną, bo latem (słabszy ciąg) zdarzało się zawiewanie smrodku z
    pobliskiej wywiewki kanalizacji...

    pozdrawiam
    s_13