  • 1. Data: 2012-05-28 17:54:09
    Temat: Stal żebrowana, klasa i gatunek
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
    można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
    też klasę) stali zbrojeniowej.
    Mam kłopot z partią która przyjechała na budowę, nie pasuje mi do opisu
    jakim dysponuję. Czy na podstawie zdjęć może mi ktoś powiedzieć co dostałem?

    www.1024.pl/1.jpg
    Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
    grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG

    www.1024.pl/2.jpg
    to mi przypomina jakąś mielonkę, fakt że fi6mm ale jednak.

    www.1024.pl/3.jpg
    nie znalazłem żadnych pogrubień, czy jest coś innego czego mogę poszukać?

    www.1024.pl/4.jpg
    tutaj podobnie.

    Certyfikaty przyszły, ale datowane na 2010 rok. To normalne, czy ściema?

    Jak pytam dookoła, to słyszę że jest cacy, zawsze taka przychodziła na
    budowy. Masakra.

    Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.

    Ktoś pomoże?

    __
    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-05-28 19:20:35
    Temat: Re: Stal żebrowana, klasa i gatunek
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".

    To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
    płytę fundamentową robisz ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 3. Data: 2012-05-28 20:19:29
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".

    Okazało się, że będą duże zmiany w wymiarach belek spowodowane
    koniecznością dojścia do twardego gruntu (działka lekko pochyła, a nie
    chciałem mocno wkopywać się z całością).
    Można było zlecić maszynowo, ale dużo zabawy było by z
    przeprojektowaniem (możliwe dopiero po wykopach), nie miął bym też wtedy
    czasu na czekanie z wykonawstwem.
    Jednym słowem, będzie improwizacja ;)

    > To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
    > płytę fundamentową robisz ?

    Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
    wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-05-28 20:38:01
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    > Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".

    > Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
    > wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)

    Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować nam
    online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez ekipę i
    to przy pierwszych pracach.

  • 5. Data: 2012-05-28 21:57:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 17:54:09 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
    > Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
    > można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
    > też klasę) stali zbrojeniowej.
    [...]
    > Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.

    Jak ja budowalem to wogole nie patrzylem co przywoza - bardziej liczy sie prawidlowe
    wykonanie - tj. wlasciwe otuliny dookola pretow, prawidlowe zageszczenie betonu,
    wlasciwe wykonanie zbrojenia wszystkich naroznikow (kotwienie), strzemiona w
    odpowiednim rozstawie, czy wlasciwe zaklady przy laczeniu pretow, niz jakistam
    gatunek stali :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-05-28 23:47:10
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować
    > nam online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez
    > ekipę i to przy pierwszych pracach.

    Ba, liczę na Waszą pomoc, bo ja Panie nadal...szczypiorek :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-05-28 23:49:02
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > (kotwienie), strzemiona w > odpowiednim rozstawie, czy wlasciwe zaklady
    > przy laczeniu pretow, niz jakistam gatunek stali :-)

    Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)

  • 9. Data: 2012-05-28 23:55:30
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    odpowiednim rozstawie, czy wlasciwe zaklady przy laczeniu pretow, niz jakistam

    Mam dosyć fajnie wykonane rysunki wykonawcze i będę ich przestrzegał.
    Jest cień szansy na powodzenie ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2012-05-28 23:57:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    tomek pisze:
    > Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.

    Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :) To już
    chyba zawsze tak będzie.
    Myślisz, że przykładowo Centrostal może pomóc?

    Miłego.
    Irek.N.