eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinternet kablowy w domu › Re: internet kablowy w domu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: internet kablowy w domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <5eee52be$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5eee5722$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eee680d$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5eef392d$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    From: yabba <...@...pl>
    Date: Sun, 21 Jun 2020 13:51:15 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <5eef49b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.74.4.142
    X-Trace: 1592740278 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 511 89.74.4.142:57263
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3033
    X-Received-Body-CRC: 1775507028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:564359
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21-06-2020 o 13:38, Jarosław Sokołowski pisze:
    > yabba napisał:
    >
    >>>> Ja znam 2 przypadki, że Orange nie opłacała się naprawa kabla i wolała
    >>>> płacić karę dla Netii. Netia dostawała od Orange więcej niż musiała
    >>>> zwracać klientowi, więc nawet na tym zarabiała.
    >>>
    >>> Dlatego pytam, czy coś się zmieniło. Po prostu nie wiem, dawno już
    >>
    >> To było kilka lat temu.
    >>
    >>> nie musiałem się w tym błocie taplać. Ale zważywszy, że miesięczne
    >>> odszkodowanie (dla Netii) było na poziomie 2,5 tysiąca złotych, to
    >>> albo ktoś w tym Orange już całkiem na łeb upadł, albo warunki się
    >>
    >> Mogło się uszkodzić kilka par w kablu, a pozostałe 9xx dobrze działało.
    >
    > Przypadek raczej wydumany. Orange ma ogromne rezerwy kablowe, bo
    > z usług TPSA zrezygnowało ponad połowa abonentów. Tam gdzie w ogóle
    > dochodzi jakiś kabel, są też wolne pary. Już prędzej uwierzę w to,
    > że gdzieś do wsi szedł kabel 9xx par, ale abonentów zostało kilku.
    > Jak ktoś w końcu ukradł tą pytę, to stwierdzili, że nie opłaca się
    > kłaść nowej (puszczenie cienkiej wiąchy to by był dyshonor).
    >

    Obie sytuacje z Warszawy. Jedna to osoba prywatna, a druga to firma.
    Awarie trwały już po kilka tygodni.

    >>> zmieniły. Z punktu widzenia Netii jest to oczywiście świetny biznes,
    >>> ale nie sądzę, by mogła w jakiś sposób wpływać na opóźnienie usuwania
    >>> usterek.
    >>
    >> Netia nie opóźniała naprawy, tylko nie naciskała na Orange. W sumie
    >> to nie mieli jak naciskać oprócz kar wyższych niż koszt usługi.
    >
    > Nie naciska, ale musi zgłosić, żeby rozpocząć procedurę odszkodowawczą.
    > A dla Orange większym obciążeniem finansowym jest awaria abonenta
    > Netii, niż własnego. To pozwala wnioskować, które łącze powinno być
    > bardziej bezawaryjne. Oczywiście przy założeniu, że Orange daiała
    > racjonalne. Tylko nie wiem, czy takie założenie jest racjonalne.
    >

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1