  • Data: 2015-11-24 09:29:46
    Temat: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 22:03:52 UTC+1 użytkownik decore-meble.pl
    napisał:
    > moj pomysl to pompa na strychu i pobieranie powietrza albo z gornych pokoi albo
    (jak sie troche oziebi) ze strychu - trzeba by bylo przepustnica cos kombinowac i
    zakrecac doplyw powietrza z pokoi
    > pexem bym zjechal do kotlowni i tam do wezownicy pod ktora mam podpiety
    ekogroszkowiec - zbiornik cwu ma 200 l
    > dodatkowo puszczalbym toto w 2 taryfie czyli 1-3 pm i w nocy (tylko w lecie)

    nie potrzeba spinac sie na 2gą taryfę - wystarczy gdy COP osiągniesz duży, to i w
    drogiej taryfie bedzie tez tanio a bedziesz nagrzewal gdy gorąco.
    Tylko musisz sobie uswiadomic ze zródłem ciepla nie jest powietrze na strychu tylko
    słonce. Zatem konstrukcja dachu (a fotki to gdzie?) musi umozliwiac przepływ
    powietrza spod południowego dachu na strych, i dalej jakims kominkiem na zewnątrz. Na
    strychu dajesz powietrzną PC - musisz uzgodnic z producentem temperatury bo
    nietypowe: górnego zródła (do jakis 60st) i pracy silnika, jakies wymagania co do
    chłodzenia on też ma.
    Przepływ powietrza PC ma być taki zeby zaciągało ze strychu a wyrzucało na zewnątrz.
    zobacz na wykres gdzie wedruje cop gdy DZ wysokie
    http://www.hewalex.pl/porady-i-wiedza/pompy-ciepla/o
    kreslenie-punktu-biwalentnego-w-pracy-pompy-ciepla.h
    tml
    tyle ze pompa musi to przeżyć :)

    > chcialbym uniknac takich temp jak w tym roku kiedy bylo 30 st w gornych

    tego tak sie pozenic nie da chyba ze bardzo skomplikujesz instalacje - czyli bedzie
    droga. A jesli juz ma byc droga do po prostu zrób dwie. PC na strychu i klima w
    pokojach.
    No i normalne zasady uzytkowania poddasza trzeba miec w upały czyli okna dachowe
    zamkniete i od zewnątrz (koniecznie!) zakryte roletami czy innym prześcieradłem. A
    wietrzenie w nocy.

    b.