  • 1. Data: 2016-01-04 14:29:51
    Temat: jaka lampa LED
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Pomieszczenie około 2,5 x 4m. Okablowanie na suficie przewidziane
    pod 2 osobne lampy. Spodobała mi się taka lampa:

    http://www.klinikalamp.pl/pl/p/BIALA-LEDOWA-PLAFONIE
    RA-72W-OZCAN-5643-9-ZIMNA-CIEPLA-NEUTRALNA-BARWA-SWI
    ATLA-ZAROWKA-LED-GRATIS/12658

    Tylko taka ilość światła chyba sprawi, że będzie wyglądało jakby
    porywali mnie kosmici.

    No to może w takim razie taka:

    http://www.klinikalamp.pl/pl/p/BIALA-LEDOWA-PLAFONIE
    RA-24W-OZCAN-5643-4-ZIMNA-CIEPLA-NEUTRALNA-BARWA-SWI
    ATLA-ZAROWKA-LED-GRATIS/12657

    Odpowiednik 4 żarówek 60W (czyli razem 8 żarówek). Niby dużo ale z
    drugiej strony już kilka razy naciąłem się na "odpowiedniki", które
    ostatecznie dawały połowę mniej światła niż ta
    "odpowiadająca" żarówka.

    Czy taka lampa to nie będzie przesada (w jedną lub drugą stronę) ?
    Pomieszczenie to coś w rodzaju warsztatu, który zdecydowanie musi być
    dobrze oświetlony.

    Ma ktoś doświadczenia z takimi ledami ?

  • 2. Data: 2016-01-04 14:38:59
    Temat: Re: jaka lampa LED
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Ma ktoś doświadczenia z takimi ledami ?
    takimi - nie. ale ledami - tak, mam całe mieszkanie. 10W taśmy diodowej
    2835 oświetla przeciętny pokój. wielki pokój - 18+18 wat, ale włączenie
    drugiego 18w powoduje że ludzie mrużą oczy i jakoś tak patrzą tęsknie na
    wyłącznik światła. jedna uwaga. to nie może być żyrandol na środku,
    światło musi być rozproszone, z wielu punktów. (nie wielu diod, tylko
    miejsc na suficie)
    ToMasz

  • 3. Data: 2016-01-04 16:49:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    ww wrote:

> [...]
    ATLA-ZAROWKA-LED-GRATIS/12658

    > Tylko taka ilość światła chyba sprawi, że będzie wyglądało jakby

    jak to ma być cos dobrze oświetlone to nie ma czegoś takiego jak za dużo
    swiatła. Ale ja to lubię jasno.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-01-04 18:55:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 4 Jan 2016 14:29:51 +0100, ww

    > Ma ktoś doświadczenia z takimi ledami ?

    Cenowe? Nie. :P

    DIY

    https://www.youtube.com/watch?v=jLia59KfkSw

    Może DIY + recykling?

    https://www.youtube.com/watch?v=Y2KK4YiOO1o

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2016-01-04 22:05:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    moja żona uparła się że ma być żyrandol. ładny jest, więc mogę go
    napakować diodami. 3 paski diod 57cośtam wystarczyły, aby w kuchni było
    jasno. jasno, ale jak dlamnie sufit był smutny i markotny. więc sufit
    doświetliłem jeszcze paskiem 2835. niby jest fajnie. znaczy dla naszego
    oka jest fajnie, ale aparat pokazał prawdę. oświetlenie jest punktowe,
    żre dużo energii(naście wat) żeby świecić zalediwe przyzwolicie

    http://files.tinypic.pl/i/00742/vk0m1734qvug.jpg

    reszta tego co na fotkach, to tymczasowe DIY, dla zabawy, w oczekiwaniu
    na lepsze diody.
    to ma ok 3.5 metra
    http://files.tinypic.pl/i/00742/9acthuznc897.jpg
    więc smiało można powiedzieć że jest rozproszone. 18+18wat. dwa kolory.
    córka powiedziała że chce słoneczko. więc jest:
    http://files.tinypic.pl/i/00742/167kq1h6cj7x.jpg
    a w przedpokoju pojechałem po najniższej lini oporu:
    http://files.tinypic.pl/i/00742/atnflr20g7m3.jpg
    Niemniej widać że zdjęcia są jaśniejsze. bo? Bo światło jest bardziej
    rozproszone. I to mocno zalecam. w moim warsztaciku, mam 5metrowych
    pasków na suficie. jakieś 10 wat. nie jest to szał jeśli chodzi o
    jasność, ale niema cieni. i to właśnie jest "moc" oświetlenia diodowego

    ToMasz

    PS 10metrów diod 2835 to jakieś 40złotch, i 4-7 watów z metra.

  • 6. Data: 2016-01-04 22:30:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-04 o 14:29, ww pisze:
> [...]
    ATLA-ZAROWKA-LED-GRATIS/12658

    > Tylko taka ilość światła chyba sprawi, że będzie wyglądało jakby
    Ja mam pokój 26 mkw oświetlony LED 5x6W (Panasonic i Osram) plus 2
    świetlówki 23W (podobno odpowiedniki żarówek 110W). Powiem tylko tyle,
    że ja lubię, jak jest jasno a jest ledwie średnio. Oczywiście do
    oglądania TV, czy siedzenia na kanapie nie używam wszystkich lamp, ale
    czasami mogłoby być jaśniej.
    Przy pomieszczeniu 2,5 x 4 powinna wystarczyć ta słabsza lampa.
    Co do barwy, to IMHO biała zimna i biała neutralna nadaje się najwyżej
    do oświetlenia placu parkingowego, a nie do mieszkania. Mam w piwnicy
    LEDy białe neutralne 4000K i ich światło jak dla mnie jest zwyczajnie
    nieprzyjemne dla oka.
    Jacek

  • 7. Data: 2016-01-05 08:12:41
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 18:55, Myjk pisze:
    > Mon, 4 Jan 2016 14:29:51 +0100, ww

> [...]

    Dzięki ale ja nie szukam przepisu na wykonanie lampy. Zastanawiam się
    czy takie lampy jak pokazałem dadzą nie za mało i nie za dużo
    światła.

  • 8. Data: 2016-01-05 08:18:56
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 22:05, ToMasz pisze:

    > ToMasz
    >
    > PS 10metrów diod 2835 to jakieś 40złotch, i 4-7 watów z metra.

    Nie ma opcji żebym dłubać coś takiego. To musi być gotowa lampa
    tylko za cholere nie wiem jakiej mocy szukać.

  • 9. Data: 2016-01-05 08:20:16
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 22:30, Jacek pisze:

> [...]
    > do oświetlenia placu parkingowego, a nie do mieszkania. Mam w piwnicy
    > LEDy białe neutralne 4000K i ich światło jak dla mnie jest zwyczajnie

    No ta ma aż 3 barwy do wyboru. Szkoda, że nie ma też jakiejś porządnej
    regulacji jasności.

  • 10. Data: 2016-01-05 08:22:10
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 14:38, ToMasz pisze:

> [...]
    > wyłącznik światła. jedna uwaga. to nie może być żyrandol na środku,
    > światło musi być rozproszone, z wielu punktów. (nie wielu diod, tylko

    U mnie są 2 kable pod 2 lampy i dokładnie tyle musi być. Sufit na
    wysokości 2,80. Żadne taśmy ledowe nie wchodzą w grę.