  • 21. Data: 2016-01-10 11:34:11
    Temat: Re: jaka lampa LED
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Do oświetlania pomieszczeń mieszkalnych nadają się tylko i wyłącznie
    > LED-y o barwie CIEPŁEJ (2700-3000K) lub NEUTRALNEJ (ok. 4000K), które
    > nie przekłamują barw, czyli o bardzo szerokim spektrum (współczynniku
    > oddawania barw) CRI (Ra) >80
    więc aby zwiększyć spektrum, stosuje oświetlenie mieszane z diód białych
    zimnych i białych ciepłych.

    > Współczynnik CRI lub Ra = 100 posiada światło dzienne.
    > A takie taśmy LED-owe o tej samej mocy 14,4W/m jak te, które wskazałeś,
    > ale o barwie ciepłej lub neutralnej i wysokim współczynniku CRI >80 mają

    najlepsze byłyby lampy halogenkowe, halogenowe, żarowe... ale odchodzimy
    od tego rodzaju oświetlenia na korzyść "świetlówek" i diod. nie mam w
    domu wystawy kwiatów ani galerii obrazów. barwy dziecięcych kredek
    wyglądają poprawnie, więc nie będę pisał doktoratów na temat barwy światła.
    Gdy zastanawiałem się nad zamontowaniem w całym mieszkaniu oświetlenia
    diodowego, czytałem, kombinowałem, testowałem.. nawet na tej grupie
    pytałem czy da się czy nie. Tu opinia była taka, że będzie za mało
    światła i musze koniecznie mieć diody ra większe niż 80. ale to 80 i tak
    jest odległe od 100. więc czy jest się czym przejmować? Zrobiłem,
    oświetlenie, sprawdziłem empirycznie, nigdy już nie będę kupował żarówek
    ani żyrandola. nie będę czyscił żyrandola dwa razy w roku prze świętami,
    ani nie będę wymieniał spalonych żarówek w najmniej oczekiwanym
    momencie. Może będę wymieniał diody na lepsze, ale to się stanie jak
    wymyślą coś lepszego niż 2835
    ToMasz

  • 22. Data: 2016-01-10 15:26:56
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-06 o 19:11, ToMasz pisze:

    > http://sklep.tayama.pl/oferta-handlowa/oswietlenie-l
    ed/panele,39,8941
    > daje linka, ale niemam pojęcia czy spełnia Twoje kryteria.
    > ToMasz

    Imponująca wystawa złożona z KILKU lamp na 1 ścianie ? I to podobno
    wszystko co oferują. Ta firma chyba bardziej handluje kamerami i jakimiś
    czujnikami a lampy to mają tam chyba tylko przy okazji.

  • 23. Data: 2016-01-10 15:31:16
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 11:09, Uzytkownik pisze:

    > {..}
    >
    > Są one oznakowane uczciwie i faktycznie pobierają taką moc jaka jest
    > opisana na opakowaniu.
    > Niestety dość często można spotkać LED-ówki, które w rzeczywistości
    > pobierają nawet 2 krotnie większą moc niż ta co jest opisana na
    > opakowaniu. Głównie takimi, tanimi badziewiami handlują w marketach i na
    > portalach aukcyjnych.
    > Ostatnio sobie wykonałem lampę do kuchni coś podobnego do tej z
    > identycznymi trzema kloszami z ww LED-ówkami:
    > https://www.swietlik.pl/oswietlenie/33-lampa-l2-chro
    m-koperta.html
    > Oświetlam tym kuchnię ok. 4 x 4m i jest bardzo jasno. Oddawanie kolorów
    > też nie mam zastrzeżeń.

    Prawdopodobnie kupie jednak takie:

    https://ledtime.pl/product/705

  • 24. Data: 2016-01-10 15:32:51
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-07 o 00:05, m4rkiz pisze:

    > tak lekko odchodzac od meritum - taka lampa, w tej cenie
    > z taka gwarancja to jakis ponury zart
    >
    > zwlaszcza jezeli nie ma tam wymienialnych zarowek, tylko
    > jest to zrobione na paskach

    Zart czy nie żart ale lampe musze mieć. Myśle teraz o takich:

    https://ledtime.pl/product/705

  • 25. Data: 2016-01-10 23:31:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 15:31, ww pisze:

    m-koperta.html

    > Prawdopodobnie kupie jednak takie:
    >
    > https://ledtime.pl/product/705

    Zapłacisz za kłamliwy marketing.
    Niestety na stronie podają tylko strumień 2800lm. Nie podają mocy lampy.
    Natomiast niżej jest przelicznik kosztów, w którym podają 37W jak się
    domyślam moc tej lampy. Tyle, że porównują z jakimś oświetleniem,
    którego parametry wzięto totalnie z dupy 370W.

    Zwykła żarówka o mocy 100W daje strumień 1360lm. Czyli podobny strumień
    do tej lampy dają 2 zwykłe żarówki o łącznej mocy 200W, a nie 370W
    Żarówka halogenowa o mocy 100W daje 1600lm, a zatem 2 takie żarówki dają
    więcej światła od tego plafonu, bo łącznie 3200lm.

    Jak więc widać czas zwrotu inwestycji jaki podają na stronie nie będzie
    5 lecz 10 lat. Myślę, że tyle ta lampa nie pożyje.
    Kolejna sprawa to na stronie firma podaje "plafony nie falują i nie
    migają co chroni nasz wzrok". Jest to kłamstwo, ponieważ regulacja
    świecenia LED-ów polega na regulacji współczynnika wypełnienia przebiegu
    załączenia i wyłączenia diody. Dzieje się to na tyle szybko, że wzrok
    tego nie zauważa. Ale czy jest to bez wpływu na ludzkie zdrowie?
    W porównaniu do takiego sterowania, LED-ówki w formie żarówek nie
    migoczą, ponieważ mają prąd wygładzony kondensatorami.

    Teraz kwestia ceny z kosmosu - 1144zł
    Taki plafon, dokładnie z takimi samymi funkcjami można sobie zmontować
    za mniej jak połowę tej kwoty, albo jeszcze taniej ze sterowaniem
    radiowym i pilotem.

    Plafon do wybebeszenia to koszt powiedzmy - 100zł, choć i za 50zł też
    się znajdzie.
    Taśma LED do naklejenia w plafonie ok. 3 x 1m - 100zł
    Lub też można kupić gotowy wkład do plafonu w cenie do 50zł.
    Zasilacz - 10-50zł
    Sterownik Bluetooth lub WiFi + oprogramowanie pod Android i iOS -
    200-250zł. Na Allegro jest tego od cholery i jeszcze trochę.
    Sterownik radiowy z pilotem to wydatek 100-150zł

    Ach.... zapomniałem, że ta bajerancka lampka ma jeszcze kawałek
    plastikowej szybki ozdobnej.
    W miejscowej firmie wytną mi dowolny kształt z dowolnymi wzorkami z
    pleksi myślę, że nie drożej jak za 50zł.

  • 26. Data: 2016-01-10 23:49:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 23:31, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > plastikowej szybki ozdobnej.
    > W miejscowej firmie wytną mi dowolny kształt z dowolnymi wzorkami z
    > pleksi myślę, że nie drożej jak za 50zł.

    P.S.
    To sterowanie telefonem to tylko bajer, którym będzie się można
    pochwalić przed znajomymi i rodzinką, ale tylko raz. Użyteczność takich
    bajerów jest żadna, zwłaszcza do pracowni, gdzie najważniejsze jest
    dobre oświetlenie, a nie bajery.
    Poza tym lampa ta nie ma ciągłego widma i reklamowanie, że można sobie
    ustawić dowolną temperaturę barwową jest nieco na wyrost, ponieważ cały
    trick polega na dodaniu podstawowych kolorów do światła białego.
    Oczywiście oko patrzące na lampę da się oszukać, podobnie jak i oko
    patrzące na białą ścianę oświetloną takim światłem, ale barwy
    przedmiotów oświetlone takim światłem będą mocno przekłamane.

  • 27. Data: 2016-01-11 00:33:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-10 o 23:49, Uzytkownik pisze:
> [...]

    Ja myślę tak samo, jak Ty.

    Ale są różni ludzie.

    Kilka lat temu byłem w serwisie Land-Rovera w Babicach na akcji
    przywoławczej (wymiana mechanizmów zamków drzwiowych).
    Podjechał facet wyższym modelem Rovera (też obsługiwali) z uszkodzonym
    jednym z silników chłodnicy wody. Serwisanci mu mówią, że u nich taki
    silniczek kosztuje coś ok. 3 tys. zł. Mówią, żeby jechał do Opla, tam
    identyczny to coś koło 400 zł lub mniej - nie pamiętam dokładnie. Ale
    klient się uparł, mówi że musi mieć ten z nakleją Rovera.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2016-01-11 00:40:12
    Temat: jaka lampa LED
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak ma byc dobrze oswietlony to tylko zwykle swietlowki. Nic tego na razie nie
    przebija jakoscia swiatla. Do tego oprawy sa tanie.

  • 29. Data: 2016-01-11 15:12:04
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ww" <w...@o...pl> wrote in message news:n6tpuc$j7o$2@dont-email.me...
    > Zart czy nie żart ale lampe musze mieć. Myśle teraz o takich:
    > https://ledtime.pl/product/705

    1200 za lampe z ra>85?
    2800 lm?

    i pare malo uzytecznych bajerow zeby oskubac jeleni z kasy

    za mniej niz 200 zeta mozna miec 3 zarowki

    3000K CRI 97 jasność 985lm
    4000K CRI 97 jasność 1020lm

    swiatla tyle samo, oddawanie barw znacznie lepsze, przetwornica 50khz

    jezeli ktos lubi sobie wywalic kase na takie rzeczy to czemu nie, ale
    cena tego plafonu jest kompletnie oderwana od rzeczywistosci

    tyle to mozna bylo dac za niego z 5 lat temu a nie dzisiaj

    --
    http://db.org.pl/

  • 30. Data: 2016-01-11 15:18:55
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 15:12, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > 3000K CRI 97 jasność 985lm
    > 4000K CRI 97 jasność 1020lm
    >
    > swiatla tyle samo, oddawanie barw znacznie lepsze, przetwornica 50khz

    I z tymi 3 żarówkami co zrobie ? Powiesze sobie na kablu ?

    > jezeli ktos lubi sobie wywalic kase na takie rzeczy to czemu nie, ale
    > cena tego plafonu jest kompletnie oderwana od rzeczywistosci
    >
    > tyle to mozna bylo dac za niego z 5 lat temu a nie dzisiaj

    Tak naprawdę to chodziło jednak o tą:

    https://ledtime.pl/product/702