  • 1. Data: 2014-01-30 01:24:02
    Temat: jaka taśma led do podświetlenia sufitu ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Znaczy wiadomo - sufit dwupoziomowy, chcę dać taśmę led, żeby sobie
    ładnie podświetlić.

    Najpierw myślałem o RGB, żeby sobie ustawić kolor ulubiony - ale w
    praktyce pewnie będę się tym bawił 2 razy na rok.
    Więc wystarczy biały - ale zimny czy ciepły ??

    Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na
    pewno ?

  • 2. Data: 2014-01-30 08:29:48
    Temat: Re: jaka taśma led do podświetlenia sufitu ?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na
    > pewno ?

    zrobilem zimny - paskudny :)

    b.

  • 3. Data: 2014-01-30 09:15:58
    Od: "g." <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na

    Miej świadomość tego, że będzie to tylko dekoracja i nie zastąpi Ci
    głównego oświetlenia.
    Kupiłem taką taśmę RGB z zasilaczem, pilotem, sterownikiem,
    za ponad 200,-
    Światła tyle co z lampki nocnej a zestaw ma podobno 24W,
    Pytałem w sklepie ile to światła daje? Usłyszałem standardową
    odpowiedź "Kolega ma w salonie, daje dużo światła i sobie
    ten kolega bardzo chwali."
    Nie podaję długości ani symbolu tej taśmy bo to nie ma znaczenia.
    Nawet jak by było jej 3x więcej to i tak światła byłoby za mało.

    Dla barwy białej zimnej wydajność z 1W jest większa.
    Za to barwa ciepła jest przyjemniejsza dla oka.
    Nie bierz takich co mają 6000K bo świecą wybitnie na niebiesko.
    Skoro to będzie dekoracja uzupełniającą do oświetlenia głównego
    to ogólny efekt zależeć będzie od pozostałego oświetlenia.
    g.

  • 4. Data: 2014-01-30 09:16:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.01.2014 01:24, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na

    Jak oświetlasz z jakiegoś odbicia (sądząc po tej dwupoziomowości) to
    światło zabarwi się nieco od tego, od czego się będzie odbijać. Więc
    może faktycznie zimne da lepszy efekt... ale wg mnie tego nie da się
    stwierdzić teoretycznie - musisz gdzieś jakiś kawałek podświetlić i
    porównać.

  • 5. Data: 2014-01-30 13:55:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > może faktycznie zimne da lepszy efekt... ale wg mnie tego nie da się
    > stwierdzić teoretycznie - musisz gdzieś jakiś kawałek podświetlić i

    Oczywiście światło będzie odbite od "górnego" sufitu, ale tenże ma być
    biały, więc chyba podkolorowania za bardzo nie będzie.

    A całość oczywiście ma być dekoracyjnym dodatkiem, oświetlenie główne
    będzie osobno.

  • 6. Data: 2014-01-30 19:17:54
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 30.01.2014 o 13:55 sundayman <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > biały, więc chyba podkolorowania za bardzo nie będzie.
    >
    > A całość oczywiście ma być dekoracyjnym dodatkiem, oświetlenie główne
    Myśmy też mieli pomysł na podświetlenie sufitu. Są dwie półki tak 15cm od
    sufitu wysokie na których dnie są listwy led. Zapalenie ich jezt szokiem,
    bo widać jak tynk na suficie jest krzywy, widać każdą dolinke,
    takwięc przemyśl to a przed realizacją poświetl sobie z boku po suficie
    mocną lampą abyś się nie zdziwił tak jak my.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2014-01-30 21:09:32
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-01-30 01:24, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na
    Ciepły biały.
    Od urodzenia wieczory oświetlano ciepłym. za wyjątkiem świetlówek na
    halach..
    Przyzwyczajenie...

  • 8. Data: 2014-01-30 21:42:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na

    ciepły
    zimny mam w lodówce.. i niech tam zostanie

  • 9. Data: 2014-01-30 23:13:22
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2014 01:24:02 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    >

    > Tak tak, wiem, że kwestia gustu - ale jak sądzicie ?
    >
    > Niby wydaje się, że "raczej" ciepły będzie korzystniejszy - ale czy na

    Dość roządnym kompromisem jest 3000K, jeszcze nie jest kosmicznie drogie a już nie
    jest wyposażeniem prosektorium.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2014-01-31 08:17:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-30 23:13, ZbyszekZ pisze:
    > Dość roządnym kompromisem jest 3000K, jeszcze nie jest kosmicznie drogie a już nie
    jest wyposażeniem prosektorium.
    Słuszna uwaga. Biały "zimny" nadaje się jedynie do kostnicy, jako
    odpowiedni pod kolor skóry umrzyka. Tak przy okazji, to chyba jeszcze
    długo diody LED nie dorównają światłu ze zwykłej starodawnej, rzekomo
    nieekologicznej żarówki. Oko ludzkie od tysięcy lat przyzwyczajone jest
    do widma ciągłego a świetlówki i LEDy dają widmo z "dziurami".
    Tutaj reklamują LED 2 generacji, ale ja jeszcze poczekam
    http://www.soraa.com/technology/gan-on-gan
    Na razie mimo wszystko zostaję przy halogenach. LEDy i świetlówki tylko
    w pralni i w piwnicy.
    Jacek