  • 31. Data: 2021-03-04 08:58:27
    Temat: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/03/2021 01:18, Marek wrote:
    > Ale.po co dodatkowe czujki ruchu jak większość ma już czujki od alarmu?

    Przykład u mnie: mam czujki od alarmu ale:
    1) nie mogę z nich korzystać w innym celu, centralka jest własnością
    firmy ochroniarskiej i nie mam jakw yprowadzić sygnału
    2) nie są umieszczone tam gdzie chcę wykrywać przypadek puszczania obiegu

    > Jak w Twojej konfiguracji uznaje się, że "nikogo  nie ma" - brak ruchu
    > przez godzine? Jaki czas jest optymalny?

    Przez 20 minut. Dodatkowo czas ten jest dłuższy rano i wieczorem. Przez
    jakiś czas pompa w ogóle była uruchamiana około 6.30 i kończyła około
    8.30, bez względu na obecność.

    Pic na wodę jednak. Od roku jesteśmy zdalni, wiec całośc automatyki
    działa nie tak jak się spodziewasz, pompa pracuje bardzo często, w
    zasadzie non-stop.

  • 32. Data: 2021-03-04 09:23:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.03.2021 o 23:09, heby pisze:

    > Tak, bo taki też się przyda za kilka tygodni jak się okaże że można
    > żarówkę w garażu podpiąc, roombe,
    niekoniecznie. ja chciałem ułatwić życie domownikom, montując czujnik
    temperatury -> wifi. Mimo to nikt w praktyce nie korzysta z odczytu
    temperatury na telefonie. łatwiej podejśc do okna (bo jest zawsze w tym
    samym miejcu) niż szukać telefonu który nie wiadomo grzie zostawiłem(łam)
    żadnych rozbódów nie będzie, ja mam super bajer w smartfonie (typu
    powiem Ci jak jest temperatura u mnie za oknem, gdy jestem w pracy, u
    kolegi). tak że ciesze sie ze zrobiłem po swojemu, trochę się nauczyłem,
    a nie skorzystałem z kombajnu

    ToMasz

    PS natomiast sam sposób na automatyzacje i połączenie tego z czujnikam i
    ruchu nie jest głupi. tyle że trzeba by to zrobić prościej.

  • 33. Data: 2021-03-04 09:41:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/03/2021 09:23, ToMasz wrote:
    > niekoniecznie. ja chciałem ułatwić życie domownikom, montując czujnik
    > temperatury -> wifi. Mimo to nikt w praktyce nie korzysta z odczytu
    > temperatury na telefonie.

    Z odczytu nie. Tu chodzi o sterowanie automatyką, nie o odczyty.

  • 34. Data: 2021-03-04 09:51:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Mar 2021 08:58:27 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > 1) nie mogę z nich korzystać w innym celu,
    > centralka jest własnością firmy ochroniarskiej i > nie mam jakw
    > yprowadzić sygnału

    To jest duża niedogodność, dostęp do czujek się bardzo przydaje, jak
    ktoś planuje "inteligentny dom" to na etapie projektowania instalacji
    należy to przewidzieć. U mnie czujki wysyłają broadcast, który inny
    system może odebrać i wykorzystać w dowolnym celu. Wykorzystuje to na
    razie do oświetlenia i blokady jego w przypadku "nieautoryzowanego
    wejścia", pomysł z cyrkulacją to kolejny ciekawy przykład do czego to
    można jeszcze wykorzystać.

    > 2) nie są umieszczone tam gdzie chcę wykrywać przypadek puszczania
    > obiegu

    Mówimy o cyrkulacji cwu czy o czymś innym?
    Masz kilka osobnych sekcji cyrkulacji, które mogą niezależnie krążyć?

    > Pic na wodę jednak. Od roku jesteśmy zdalni, wiec całośc automatyki
    > działa nie tak jak się spodziewasz, pompa pracuje bardzo często, w
    > zasadzie non-stop.

    No ale to nie wina automatyki, że stwierdza ciągłą obecność i wymusza
    z tego powodu krążenie. To tak ma działać.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2021-03-04 10:01:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Mar 2021 09:23:50 +0100, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > Mimo to nikt w praktyce nie korzysta z odczytu
    > temperatury na telefonie. łatwiej podejśc do okna

    ?? Pierwsze słyszę. Mi łatwiej wsiąść telefon, który zawsze się ma
    przy sobie niż iść do okna, szczególnie rano jak się nie chce złazić
    z wozu.
    Często jest też tak, że okna nie są optymalnym punktem do pomiaru, bo
    w ciągu dnia jest taki moment, w którym słońce bezpośrednio grzeje w
    termometr. A termometr zdalny umożliwia umieszczenie go w odpowiednim
    miejscu, najlepiej w domku meteo.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2021-03-04 10:13:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Mar 2021 08:21:11 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Z ciekawości, bo nie znam - jakie to przysłowie?

    Wydaje mi się, że to trochę wynika z pewnej paranoi strachu "przed
    kontrolą" jakie US wyrobiły w polskim narodzie w ostatnim 30 leciu.
    Obywatel na którego nałożono eufemistycznie mówiąc "zalecenia
    pokontrolne" biernie im się poddawał zamiast od razu iść do sądu,
    szczególnie w przypadku różnic w kwestii klasyfikacji jakiegoś
    kosztu uzyskania przychodu (przysłowiowej szczotki do kibla). Z
    mojego i znajomych doświadczenia wynika, że w dużej większości
    przypadków jak pójdzie się do sądu z decyzją US/UKS to w sądzie się
    wygrywa. Nawet miałem chyba ze dwa razy nawet przypadek, w którym
    urzędnicy wycofywali się z decyzji po wpłynięciu sprawy do sądu.
    Także od razu do sądu i nie prowadzić żadnych dyskusji z urzędnikiem,
    szkoda czasu.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2021-03-04 10:52:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/03/2021 09:51, Marek wrote:
    > To jest duża niedogodność, dostęp do czujek się bardzo przydaje, jak
    > ktoś planuje "inteligentny dom" to na etapie projektowania instalacji
    > należy to przewidzieć.

    Zgadza się, ale 8 lat temu nie planowałem każdego detalu.

    Mogę rozwiązać umowac z firmą ochroniarską, wtedy centralka jest moja.
    Tylko że to dalej bez sensu: czujka umieszczona w garażu czy przedsionku
    nic nie daje. Potrzeba czujka umieszczona w poprzek drzwi pokoju. To
    załatwiają mi czujki 433MHz.

    > Mówimy o cyrkulacji cwu czy o czymś innym?

    Tak, o CWU.

    > Masz kilka osobnych sekcji cyrkulacji, które mogą niezależnie krążyć?

    Nie. Okazało się że wystarczy jedna długa. To nie tak, że masz w kranie
    gorącą wodę. Cyrkulacja ma tylko znaczaco zmnieszyć czas czekania na
    ciepłą. U mnie czas dotarcia do kranu jest rzędu 15 sekund od właczenia.
    tak ze 3x za długo, ale może wstawie tam "szybszą" pompę na te 15 sek i
    normalną na podtrzymanie. Znowu automatyka.

    > No ale to nie wina automatyki, że stwierdza ciągłą obecność i wymusza z
    > tego powodu krążenie. To tak ma działać.

    Automatyka moja. Sytuacja tylko spowodowała że całosc tego machanizmu
    nie ma obecnie sensu.

  • 38. Data: 2021-03-04 11:40:59
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-03-04 o 10:13 +0100, Marek napisał:
    > Wydaje mi się, że to trochę wynika z pewnej paranoi strachu "przed
    > kontrolą" jakie US wyrobiły w polskim narodzie w ostatnim 30 leciu.

    Ten aspekt historyczno-socjologiczny rozumiem doskonale, ale przecież
    nie o to pytałem.

    > szczególnie w przypadku różnic w kwestii klasyfikacji jakiegoś
    > kosztu uzyskania przychodu (przysłowiowej szczotki do kibla).

    Ja właśnie o tę szczotkę pytam. A ściślej, o którym przysłowiu mowa?
    Pytam bo nie znam takiego, a chętnie się dowiem bo bardzo doceniam
    egzotyczne porzekadła ludowe.

    Mateusz

  • 39. Data: 2021-03-04 12:19:43
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.03.2021 Mateusz Viste <m...@x...invalid> napisał/a:

    > Ja właśnie o tę szczotkę pytam. A ściślej, o którym przysłowiu mowa?
    > Pytam bo nie znam takiego, a chętnie się dowiem bo bardzo doceniam
    > egzotyczne porzekadła ludowe.

    https://sjp.pwn.pl/slowniki/przys%C5%82owiowy.html
    Podejrzewam, że OP użył tego słowa raczej w znaczeniu 2.

    Warto też rzucić okiem na przykłady użycia podane tu:
    http://www.sjpd.pwn.pl/haslo/przys%C5%82owiowy/

    Mam nadzieję, że pomogłem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 40. Data: 2021-03-04 12:25:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja właśnie o tę szczotkę pytam. A ściślej, o którym przysłowiu mowa?
    > Pytam bo nie znam takiego, a chętnie się dowiem bo bardzo doceniam
    > egzotyczne porzekadła ludowe.

    "Gdy kto szczotkę od kibla w koszty wrzuca, to mu potem urząd trochę
    podokucza" -- detektyw Banaczek z amerykańskiego serialu na pewno zna
    więcej pasujących tutaj polskich przysłów.

    A tak przy okazji:

    https://sjp.pwn.pl/szukaj/przys%C5%82owiowy.html

    przysłowiowy
    1. "dotyczący przysłowia"