    From: "jurek" <news.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki jest najcieplejszy materiał izolacyjny
    Date: Wed, 2 Jun 2010 12:18:59 +0200

    > Czy jest wodoodporna?
    > zanstanawiam się nad uzyciem jej do ocieplenia poddasza
    > strychu oraz murłaty, czy to nie lepsze rozwiązanie niż wełna
    > chyba powinna dokładnie dojść w wszystkie szczeliny?
    >
    > tylko czy to nadaje się do pryskania bezpośrednio na folię
    > paroprzepuszczalną jeśli chodzi o jej użycie ?
    >
    > pozdrawiam

    Napewno jes niezniszczalna przez wodę i wodoodporna. Jest szczelna, ponieważ
    pęcherzyki tej pianki są zamknięte i połączone ze sobą. Nie jest natomiast
    odporna na
    słoneczne promieniowanie UV.
    Jest to po prostu pianka montażowa występująca w płytach. Natrysk jej na
    ściany i dachy
    prowadzony jest agregatami wytwarzającymi taką piankę. Doskonałe do
    wykonania
    izolacji pionowych ścian chłodni, także sufitów.
    Stosowana do izolacji dachów, ale jest później pokryta np. foliami
    termozgrzewalnymi.
    Pianka jest bardziej odporna na wysokie temperatury niż styropian.
    Płyty są doskonałym materiałem izolacyjnym.
    Nie przepuszczają pary wodnej,
    Odporne na opary odczynników organicznych
    Przy układaniu można wszelkie szpary uszczelnić pianką i zapobiec
    jakimkolwiek mostkom cieplnym.
    Płyty kiedyś kupowałew w firmie www.izoterm.pl za około 1000 zł m3. Ale
    izolacyjność 2 x większa od styropianu.
    Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wełna. Nie osuwa się i nie zbija z
    biegiem lat.
    Brak jakichkolwiek niedoróbek i szczelin.
    Jedno, to to że w trakcie spalania wydziela trujący dym. Ale wszystko taki
    dym wydziela.
    Meble, wykładziny, dywany, styropian. I jak pożar, to uciekać.
    Produkowane są np. płyty obornickie z których buduje się wszelkiego rodzaju
    hale.
    Pozdrawiam
    Jerzy Foszczka