  • 1. Data: 2010-06-01 19:33:18
    Temat: jaki jest najcieplejszy materiał izolacyjny
    Od: Paulus <p...@t...pl>

    Potrzebuję ocieplić taras nad pokojem. Problemem jest mało miejsca na
    izolacje: max 8 cm. Jaki polecacie materiał styropian szary z grafitem
    czy może styrodur xps, nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi w
    necie który cieplejszy

  • 2. Data: 2010-06-01 21:31:56
    Temat: Re: jaki jest najcieplejszy materiał izolacyjny
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Paulus" <p...@t...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    EPS200 chyba ale jak tam wilgotno to może lepiej steinodur. 8cm to już
    zawsze coś.

  • 3. Data: 2010-06-02 06:29:46
    Od: "jurek" <news.tpnet.pl>

    > EPS200 chyba ale jak tam wilgotno to może lepiej steinodur. 8cm to już
    > zawsze coś.

    Płyty z pianki poliuretanowej mają dwukrotnie większe właściwości
    izolacyjne.
    Więc 8cm płyty to to samo co 16 cm jakiegokolwiek styropianu, a przy
    uszczelnieniach
    pianką pomiędzy płytami jest to jeszcze dodatkowo dobra izolacja
    paroszczelna.
    Płytę można kupic w wytwórniach. Można też natryskiwać piankę poliuretanową
    na ściany,
    chba także na sufit.
    Pozdrawiam
    JF

  • 4. Data: 2010-06-02 08:16:30
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > paroszczelna.
    > Płytę można kupic w wytwórniach. Można też natryskiwać piankę

    Czy jest wodoodporna?
    zanstanawiam się nad uzyciem jej do ocieplenia poddasza
    strychu oraz murłaty, czy to nie lepsze rozwiązanie niż wełna
    chyba powinna dokładnie dojść w wszystkie szczeliny?

    tylko czy to nadaje się do pryskania bezpośrednio na folię
    paroprzepuszczalną jeśli chodzi o jej użycie ?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-02 09:26:16
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strychu oraz murłaty, czy to nie lepsze rozwiązanie niż wełna
    > chyba powinna dokładnie dojść w wszystkie szczeliny?

    Tylko zastanow sie jak to drzewo dokladnie otulone pianka wyschnie gdyby nie
    bylo calkiem suche?

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-06-02 10:18:59
    Od: "jurek" <news.tpnet.pl>

> [...]
    >
    > tylko czy to nadaje się do pryskania bezpośrednio na folię
    > paroprzepuszczalną jeśli chodzi o jej użycie ?

    Napewno jes niezniszczalna przez wodę i wodoodporna. Jest szczelna, ponieważ
    pęcherzyki tej pianki są zamknięte i połączone ze sobą. Nie jest natomiast
    odporna na
    słoneczne promieniowanie UV.
    Jest to po prostu pianka montażowa występująca w płytach. Natrysk jej na
    ściany i dachy
    prowadzony jest agregatami wytwarzającymi taką piankę. Doskonałe do
    wykonania
    izolacji pionowych ścian chłodni, także sufitów.
    Stosowana do izolacji dachów, ale jest później pokryta np. foliami
    termozgrzewalnymi.
    Pianka jest bardziej odporna na wysokie temperatury niż styropian.
    Płyty są doskonałym materiałem izolacyjnym.
    Nie przepuszczają pary wodnej,
    Odporne na opary odczynników organicznych
    Przy układaniu można wszelkie szpary uszczelnić pianką i zapobiec
    jakimkolwiek mostkom cieplnym.
    Płyty kiedyś kupowałew w firmie www.izoterm.pl za około 1000 zł m3. Ale
    izolacyjność 2 x większa od styropianu.
    Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wełna. Nie osuwa się i nie zbija z
    biegiem lat.
    Brak jakichkolwiek niedoróbek i szczelin.
    Jedno, to to że w trakcie spalania wydziela trujący dym. Ale wszystko taki
    dym wydziela.
    Meble, wykładziny, dywany, styropian. I jak pożar, to uciekać.
    Produkowane są np. płyty obornickie z których buduje się wszelkiego rodzaju
    hale.
    Pozdrawiam
    Jerzy Foszczka

  • 7. Data: 2010-06-02 10:45:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jurek" <news.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > Płyty kiedyś kupowałew w firmie www.izoterm.pl za około 1000 zł m3. Ale
    > izolacyjność 2 x większa od styropianu.

    Przy cenie 11 razy większej

    > Zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wełna. Nie osuwa się i nie zbija z
    > biegiem lat.

    Tego nie wiemy

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-06-03 07:22:16
    Od: M <M...@o...pl>

    Amir pisze:
> [...]
    >
    > tylko czy to nadaje się do pryskania bezpośrednio na folię
    > paroprzepuszczalną jeśli chodzi o jej użycie ?

    To po co ci folia paroprzepuszczalna? Przecież pianka nie puszcza wody.

    W żadnym wypadku nie opryskiwałbym tym szczelnie drewna - zwłaszcza, że
    raczej wątpię, by było całkowicie suche. Jeżeli już to na drugą warstwę
    pod krokwie.

    M.

  • 9. Data: 2010-06-04 16:45:00
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Moim zdaniem za mało centymetrów niestety.
    Izolacja w stropodachu powinna być grubsza, niż w ścianach zewnętrznych.

    -----