  • Data: 2012-07-12 15:35:33
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 12:05:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > 3 fazy? To by było zabezpieczenie 16A na każdej fazie. Czyli niecałe 4kW na
    > fazę.,

    Błąd. Dla 12kW zabezpieczenie przedlicznikowe wstawia chyb a nawet 25A.

    > Spróbujmy:
    > - F1: kuchenka + mikrofalówka
    > - F2: kuchenka + zmywarka
    > - F3: piekarnik + czajnik
    >
    > A gdzie światło, komputer, telewizor, mikser, ekspres do kawy, żelazko,
    > pralka itd?
    >
    > Zależnie od tego gdzie je podłączysz, to albo nie można jednocześnie używać
    > piekarnika, czajnika i pralki, kuchenki, mikrofalówki i pralki, albo jakiejś
    > innej kombinacji.

    Praktyka przeczy temu co piszesz bo przyjełes błedne założenia

    > Na jednej fazie byłoby to możliwe, ale dyskusja jest o instalacji 3f.

    Dokłądnie. Moc zamówiona 12kW zabezpieczenia przedlicznikowe 3*25A jesli dobrze
    pamietam

    > dla mnei to absurdalne.

    Dla mnie tez. Ale to teoria. W preaktyce tak kombinowac nie trzeba

    > &gt; w kuchni, jest zmywarka, piekarnik miukrofala tostery i inne pierdoły i
    > &gt; jeszcze nic nigdy
    > &gt; nie wywaliło.
    >
    > A kuchenka?

    Kuchenka gazowa u mnie.

    > 16 A to jest akurat na dwa urządzenia na raz czyli właśnie np. piekarnik i
    > zmywarka, ale już włączenie czajnika w tym samym czasie wywala bezpiecznik.

    Nie wywala. Wioelokrotnie razem, grzał piekarnik, toster, mikrofala i zmywarka. I nie
    wywaliło.