  • 1. Data: 2012-07-11 10:25:11
    Temat: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    się jaki kabel kupic ? 4x ile

    dzieki
    rt

  • 2. Data: 2012-07-11 10:51:04
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    > się jaki kabel kupic ? 4x ile

    Do garażu pociągnąłem 4x4mm2 i tam mam na ścianie osobną skrzynkę z gniazdem
    siłowym 3x16A oraz dwoma gniazdami 230V i bezpiecznikiem na nie. Różnicówka
    i zabezpieczenie do gniazda siłowego w garażu jest osobne, oświetlenie
    garazu z ogólnego oświetlenia parteru domu, na wypadek gdyby coś mi walnęło
    w garażu to mam nadal światło albo nie robię niespodzianek osobom w domu.
    Napęd bramy garażowej zasilany także osobno z obwodu z napędem bramy
    wjazdowej.
    W kuchni za meblami tuż za płytą grzewczą i piekarnikiem umieściłem dużą
    puszkę 100x100mm i do niej także dociągnąłem 4x4mm2.
    W puszcze zakończony jest dużą kostką do której wkręciłem dwa przewodem
    zasilające płyty i piekarnika.

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-11 10:54:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    > się jaki kabel kupic ? 4x ile

    Garaż 4x4mm2 ale z osobną różnicówką i zabezpieczeniem. Oświetlenie garażu
    zrób z obwodu np. parteru. W ten sposób robiąc coś w garażu nie zrobisz
    niespodzianek domownikom no i jest szansa że nadal będziesz miał światło w
    garażu.
    Kuchnia wystarczy 4x2,5mm2 zakończ puszką 100x100m za piekarnikiem i tam
    sobie podpinaj piekarnik i płytę.

    Marek

  • 4. Data: 2012-07-11 11:17:42
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    W dniu 2012-07-11 10:25, rt pisze:
    > Witam
    >
    > musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    > się jaki kabel kupic ? 4x ile

    A czemu nie 5x? Neutralny nie jest potrzebny?

  • 5. Data: 2012-07-11 11:30:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    > się jaki kabel kupic ? 4x ile

    A dlaczego 4x ???

    Gniazda siłowe potrzebują zasilania 5 żyłami (3 fazy, N i PE).
    Kuchnie obecnie produkowane przyjmują wprawdzie 4 żyły (2 fazy, N i PE), ale
    at osięmoże zmienić IMO nie warto oszczędzać na jednej żyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-07-11 12:47:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości

    > A czemu nie 5x? Neutralny nie jest potrzebny?

    No widzisz a ja głupi powtórzyłem bezmyślnie po nim te 4x. Oczywiście 5x.

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-11 15:45:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > musze wyprwadzic sobie dwa gniazda siłowe - garaz i kuchnia - zastanawiam
    > się jaki kabel kupic ? 4x ile

    nie 4 a 5 -czyli jak dla ciebie YDY 5x2,5

    b.

  • 8. Data: 2012-07-11 16:32:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > nie 4 a 5 -czyli jak dla ciebie YDY 5x2,5

    2,5mm2 na kuchenkę i gniazdo siłowe w garażu?

    Ja wiem, że 16 amper można spokojnie puścić na 2,5 mm2, ale szczerze
    powiedziawszy nie widziałem u nikogo takiego rozwiązania. Zwykle widuje się
    5x4mm2.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-07-11 18:51:12
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Kuchnie obecnie produkowane przyjmują wprawdzie 4 żyły (2 fazy, N i PE),
    > ale at osięmoże zmienić IMO nie warto oszczędzać na jednej żyle.

    To dość częste nieporozumienie. Do domowej kuchni elektrycznej (bez
    piekarnika) potrzebny jest przewód 5 żyłowy. Wbrew powszechnym opiniom nie
    jest to bowiem urządzenie "na siłę" (trójfazowe), tylko jednofazowe
    podzielone na dwie sekcje. Czyli ma cztery zaciski prądowe - L1 i N1 do
    zasilania lewego bloku, L2 i N2 do prawego oraz piąty ochronny. Jest bardzo
    złą praktyką mostkowanie N1 i N2 przy kuchence. Musi być ona od tej pory
    zasilana z trójfazowej różnicówki a powinna być z dwóch jednofazowych
    (dlatego rozdzielone przewody N).

  • 10. Data: 2012-07-11 18:55:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja wiem, że 16 amper można spokojnie puścić na 2,5 mm2, ale szczerze
    > powiedziawszy nie widziałem u nikogo takiego rozwiązania. Zwykle widuje
    > się 5x4mm2.

    i zwykle jest przewymiarowane :-) Jakies zakręcone to myślenie - wiesz ze
    2,5 wystarczy, ale nie -trzeba wiecej.

    b.