  • 11. Data: 2012-09-27 22:34:49
    Temat: Re: jaki kocioł gazowy wybrać
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 15:54, Piotr pisze:
> [...]
    [..]

    Nie ma żadnych odczuwalnych spadków temp.

    > Przecietny piec konensacyjny o mocy 15-20kW powinien dac rade utrzymac stala
    temperature w zasobniku przy dwóch osobach jednoczesnie bioracych prysznic.

    > Mam na mysli w osoby w 2 roznych wannach, nie w tej samej ;)
    >
    > Zasobnik sluzy tu do stabilizacji temperatury. 40 litrow czy 150 litrow nie powinno
    zrobic roznicy o ile instalacja jest OK i wydajnosc wymiennika ciepla wlasciwa.

    Dokładnie. Do stabilizacji temperatury. Niezależnie od siły strumienia
    jest ona taka sama.

    Maciek
    m...@p...usunto.onet.pl

  • 12. Data: 2012-09-27 22:38:17
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

    W dniu 2012-09-27 21:28, scruffty pisze:
    > Dnia Thu, 27 Sep 2012 06:54:49 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):
    >
    > Witam,

    > Tylko tylko, wtedy traci się zysk z kondensacji, bo kocioł do grzania cwu
    > daje w palnik na pełnych obrotach.
    >
    > Ja podobnie jak brunet.wp przymierzam się w kotła kondensacyjnego, i będzie
    > to na pewno jednofunkcyjny z dużym zbiornikiem (obecnie waham się między
    > 200 a 300 dla 4 osób.

    I zagrzej taki zbiornik, ile gazu pójdzie? A potem trzymaj tam stałą
    ustawioną temperaturę. Ile na to gazu ?

    > Dwufunkcyjne to kiszka, mam nieprzyjemność taki użytkować, i to się
    > sprawdza tylko do kawalerki, gdy kocioł wisi w kuchni a łazienka jest za
    > ścianą. Używać się da, ale komfortowe to to nie jest.

    To masz jakiś dziwny ten piec. Nie żałuje decyzji i gdybym miał kupować
    jeszcze raz to na 100% dwu-funkcyjny z małym zasobnikiem.

    Maciek

  • 13. Data: 2012-09-28 13:41:38
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie
    > to na pewno jednofunkcyjny z dużym zbiornikiem (obecnie waham się między

    Myślałem o zasobniku 150 litrów dla 5 osób. Obliczone według zasłyszanego
    wzoru 30l/osobę.

    > Dwufunkcyjne to kiszka, mam nieprzyjemność taki użytkować, i to się
    > sprawdza tylko do kawalerki, gdy kocioł wisi w kuchni a łazienka jest za
    > ścianą. Używać się da, ale komfortowe to to nie jest.

    Masz dwufunkcyjny bez zasobnika? Moim zdaniem taki kocioł z definicji należy
    odrzucić jako niekomfortowy. Jednak dwufunkcyjny z zasobnikiem wydaje się
    być wartym rozważenia.

  • 14. Data: 2012-09-28 15:29:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k442di$fnf$1@usenet.news.interia.pl...
    > Myślałem o zasobniku 150 litrów dla 5 osób. Obliczone według zasłyszanego
    > wzoru 30l/osobę.

    70 litrów na osobę się przyjmuje.

    >Jednak dwufunkcyjny z zasobnikiem wydaje się być wartym rozważenia.

    Jak najbardziej,

    Marek

  • 15. Data: 2012-09-28 20:58:08
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 22:38:17 +0200, JUMBO napisał(a):

    > I zagrzej taki zbiornik, ile gazu pójdzie? A potem trzymaj tam stałą
    > ustawioną temperaturę. Ile na to gazu ?

    Dlatego zamierzam go dodatkowo solidnie ocieplić. Najtrudniej zagrzać raz,
    potem tylko uzupełniać braki. Duży zbiornik przyda mi się też za jaaaaakiś
    bliżej nieokreślony czas do solarów.

    > To masz jakiś dziwny ten piec. Nie żałuje decyzji i gdybym miał kupować
    > jeszcze raz to na 100% dwu-funkcyjny z małym zasobnikiem.

    Kocioł Aristona, nie powiem dobrze się spisywał dla jednaj łazienki, ale
    już przy dwóch łazienkach i kuchni i wc nie wyrabia niestety. A czas poboru
    się akumuluje, np. rano wszyscy korzystają prawie równocześnie więc pobór
    jest ze wszystkich końcówek i nie wyrabia. Dla bardzo małej rodziny (lub
    zdyscyplinowanej, że korzysta gęsiego) może się i sprawdza. Tylko po co
    sobie tak utrudniać życie.

    scruffty

  • 16. Data: 2012-09-28 21:08:33
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 13:41:38 +0200, brunet.wp napisał(a):

    > Myślałem o zasobniku 150 litrów dla 5 osób. Obliczone według zasłyszanego
    > wzoru 30l/osobę.

    30l to ~ trzy wiadra, jak dla mnie trochę za mało, zwłaszcza przy małych
    dzieciach, syn lubi się chlapać, trzeba co chwilę dolewać bo stygnie.

    > Masz dwufunkcyjny bez zasobnika? Moim zdaniem taki kocioł z definicji należy
    > odrzucić jako niekomfortowy. Jednak dwufunkcyjny z zasobnikiem wydaje się
    > być wartym rozważenia.

    Tak jest w domu, w którym teraz pomieszkuję, można się przyzwyczaić, np.
    wstając kilka minut wcześniej, aby nie korzystać w tym samym czasie z
    łazienki, ale nie jest to komfortowe. Pozostałe niedogodności to brak
    cyrkulacji i dość niskie ciśnienie w instalacji. Przy większym zasobniku
    można je wyeliminować.

    scruffty

  • 17. Data: 2012-09-30 13:04:17
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Temat wałkowany na grupie po raz nie wiadomo już który.
    Może warto zajrzeć do archiwum ?

    Przy okazji oddzielić ziarno od plew.

    Stosowanie kotła kondensacyjnego ma sens tylko i wyłącznie jeśli łącznie
    spełnione są dwa warunki:
    - odpowiednia izolacyjność przegród
    - odpowiednie rozwinięcie powierzchni grzewczej tj. duża ilość grzejników
    lub duża powierzchnia ogrzewania podłogowego.

    Brak spełnienia powyższego sprawi ,że temperatura powrotu będzie zbyt wysoka
    aby wystapiło zjawisko kondensacji, a kocioł będzie pracował jak klasyczny
    kocioł z zamkniętą komorą. Zysku wypływającego z kondensacji nie będzie.
    Będzie za to przepłacenia za kocioł i jego "kondensacyjność", która nie
    będzie wykorzystana.
    Dociekliwych ponownie odsyłam do archiwum grupy, w szczególności do postów
    jackare, który szczegółowo i kompetentnie zagadnienie tłumaczył.

  • 18. Data: 2012-09-30 20:45:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2012 13:04:21 UTC+2 użytkownik zapinio napisał:

    > Dociekliwych ponownie odsyłam do archiwum grupy, w szczególności do postów
    >
    > jackare, który szczegółowo i kompetentnie zagadnienie tłumaczył.

    W sąsiednim poście grupowy instalator popiera fachowca który do domku 80mkw
    zaproponował kocioł za 16 tys. Dodatkowo ten kocioł w sklepie kosztuje 8 tys ale po
    doliczeniu kosztów logistycznych instalatora cena wzrasta do 16 tys;)
    Ale to tak weekendowo folklorowo sobie napisałem;)

  • 19. Data: 2012-09-30 22:09:18
    Od: Gregorius <n...@a...pl>

    W dniu 2012-09-27 11:38, brunet.wp pisze:

    > Kocioł będzie kondensacyjny, z zamkniętą komorą spalania i z zasobnikiem
    > (wbudowanym lub zewnętrznym).

    Mam przed sobą wkrótce podobny dylemat, ale ja zastanawiam się nad
    zdecydowanie bardziej zasadnicza kwestią: kondensacyjny czy zwykły?
    Jeszce niedawno po naczytaniu się prasy i testów brałbym w ciemno
    kondensacyjny bo to ą, ę, aj-waj i pełny lans, ale wiarę mą to tej pory
    nie zmąconą podkopał przypadek znajomego, któremu piec (zwykły Urlich)
    pochodził 6 lat i w zasadzie nadaje się do generalnego remontu (podobno
    średnio opłacalnego) lub wymiany. Jego instalator twierdził, że taki
    okres życia nie jest jakimś szczególnym ewenementem i tu rodzi się pytanie:

    Czy dużo droższy kocioł kondensacyjny zdąży zaoszczędzić na zużytym
    paliwie wydaną na niego kasę zanim trzeba będzie wywalić go na śmietnik?

    Nie robiłem jeszcze dokładnego rozpoznania w cenach kotłów, cenę
    ogrzewania wyssałem z palucha, ale powiedzmy że:

    - kocioł zwykły - 2,5k zł
    - kociło kondensacyjny - 6k zł

    Roczny koszt gazu 5k zł

    Różnica zużycia gazu 10%

    Rocznie oszczędzamy: 500 zł

    Czyli kocioł kondensacyjny zaczyna zaczyna "zarabiać" po ~7 latach w
    chwili gdy jest już całkiem spora szansa, że będzie nadawał się na złom.
    Byłbym wdzięczny gdyby ktoś te wyliczenia wypełnił mniej teoretycznymi
    danymi, ale mi to wygląda na kiepski interes.

    --
    Gregorius

  • 20. Data: 2012-09-30 22:17:49
    Od: "zapinio" <z...@g...com>