  • Data: 2019-02-05 16:22:07
    Temat: Re: jaki mogę zainstalować piec, pytanie do Użytkownika
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-05 o 15:21, l...@g...com pisze:
    > http://www.kominypolskie.com.pl/porady/legalizacja-k
    ominow-z-tworzyw-sztucznych/

    > Pewnie wszyscy są zamieszani w spisek przeciwko producentom układów spalinowych z
    tworzywa. I kto to mówi o ignorancji, człowiek nie znajacy norm i przepisów.

    Jak rozumiem masz siebie na myśli.

    My rozmawiamy o herbatce, a Ty jako dowód swoich teorii podajesz artykuł
    o majonezie. Tak można w skrócie określić to co piszesz i na co się
    powołujesz.

    Artykuł ten dotyczy stosowania niecertyfikowanych systemów utworzonych
    np. ze zwykłych rur kanalizacyjnych i możliwości uzyskania legalizacji
    na taki system.

    Jeżeli zaś chodzi o możliwość stosowania tworzyw sztucznych do
    odprowadzania spalin z kondensacyjnych kotłów gazowych to systemy takie
    muszą posiadać wymagane prawem certyfikaty i te systemy, które są
    sprzedawane do odprowadzania spalin, takie certyfikaty posiadają.

    Nie chce mi się rozpisywać. Tu masz kompendium dotyczące stosowania
    kominów z tworzyw sztucznych, które Ci wytłumaczy dlaczego jesteś w błędzie:

    http://www.rynekinstalacyjny.pl/artykul/id4026,zasto
    sowanie-przewodow-z-tworzyw-sztucznych-do-odprowadza
    nia-spalin-certyfikacja-wysokosprawnych-urzadzen-grz
    ewczych-z-zamknieta-komora-spalania-typ-c?print=1

    To, że masz obiekcje do stosowania tworzyw sztucznych, nie zmieni faktu,
    że takie systemy są produkowane i są dopuszczone do użytku i pracują od
    wielu lat w wielu domach, nie tylko w Polsce. Nie zmieni też faktu, że
    większość produkowanych na świecie kondensacyjncyh kotłów gazowych
    posiada wewnątrz układ spalinowy wykonany z tworzyw sztucznych.

    Nikt Ci nie zabrania być sceptycznym, ale nie pisz, że ktoś kto ma z tym
    do czynienia od wielu lat i dotyczące tego przepisy "ma w jednym palcu",
    nie wie o czym pisze.