  • 11. Data: 2014-07-05 22:02:54
    Temat: Re: jakie drzwi wejsciowe?
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 04.07.2014 o 12:05 AA <c...@g...com> pisze:

    > Kompozytowe (z włokna szklanego).
    >
    > Mam u siebie z 4 lata drzwi Vikkinga, ciepłe, ładne, nie rysują się, nie
    > obijają, nie odkształcają (jedyne co, to drewniana framuga pracuje na
    > zimę i trzeba zawiasy 2x w roku podregulować).
    >
    > Cena: o ile dobrze pamiętam, 2700 za prosty model. Teraz googlarka
    > pokazuje drożej, ale nie wiem, za ile faktycznie da się to kupić.
    >
    > Oprócz Vikkinga robią to jeszcze Polskone, Madix i paru innych
    > producentów.
    Potwiedzam, mam chyba euronord i nie dość że kosztują połowę ceny debowych
    to żadnych problemów z nimi nie ma, nawet zawiasów nie trzeba regulować,
    no i mają dodatkow rygle, mocne zawiasy chowane we framudze.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2014-07-06 00:11:58
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A jak w nich zrealizowano izolacje cieplna?

    Nie mam pojęcia, ale mam Harmanna.
    Drzwi od zewnątrz przy mocnym nasłonecznieniu są nie do dotknięcia
    (parzą od razu, więc naprawdę gorące), a od wewnątrz są chłodne - jak
    gdyby nic ich nie podgrzewało. Pod tym względem są genialne.
    Futryna jest dzielona i płaszcz zewnętrzny od wewnętrznego jest
    izolowany, więc i przez futrynę nie przenosi się ciepło. Nie
    analizowałem tego kamerą jeszcze, ale na pewno to zrobię - zafascynowało
    mnie jak dobrze można zaizolować coś, co ma może 5cm grubości.
    Drzwi to seria thermo, więc dedykowane tematowi.

    Teraz najważniejsze.
    Polecam je każdemu, ale tylko w kolorze białym. Ja mam w kolorze grafitu
    i przez to jest z nimi duży problem. Drzwi potrafią tak się rozgrzać
    (różnie od środka i zewnątrz), że zaczynają się wyginać w banan. Ugięcia
    sięgają 8mm i w efekcie nie ma możliwości je otworzyć, a jak się to już
    uda, to nie da się ich zamknąć inaczej, niż solidnym kopniakiem!
    Reklamacja zgłoszona, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Generalnie - bardzo, ale to bardzo dobre pod względem izolacyjności
    drzwi, ale niestety nie pozbawione wad.
    Taką dodatkową wadą jest jeszcze to, że atest antywłamaniowy mają tylko
    gdy zawiasy są od środka (otwierają się do środka), a to jest z kolei
    sprzeczne z wymaganiami jakie im stawiam. Pocieszające może być to, że
    nie znalazłem drzwi spełniających wszystkie moje wymagania, czyli:
    - metalowe,
    - otwierane na zewnątrz,
    - bardzo mocno izlolowane termicznie,
    - z atestem antywałamaniowym,
    - z szybą oraz bez niej, z tej samej serii,
    - możliwość zamówienia w kolorze grafitu,
    - gładkie, bez wzorków i tłoczeń,
    - cena dowolna.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jak jutro będzie ładnie, to podjadę z kamerą.

  • 13. Data: 2014-07-07 19:15:03
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    No i nie wytrzymałem, zanalizowałem rozkład temperatur :)

    od środka
    www.1024.pl/in.jpg

    od zewnątrz
    www.1024.pl/out.jpg

    ugięcie
    www.1024.pl/szpara.jpg

    Ślicznie widać jak uszczelka przestaje dolegać - drzwi uginają się w
    banan, a zamek nie daje rady docisnąć drzwi do uszczelki i ciepło
    przenika - pomijając zamek jako przewodnik metaliczny - na środku
    najbardziej. Na dole też, ale próg jeszcze nie skończony, więc to da się
    wytłumaczyć bez uszczerbku dla jakości drzwi.

    Swoją drogą nieźle izolują. Ściany (BK Ytong 24cm klasy 400, a na nim
    15cm styropianu grafitowego 0.0003? nie pamiętam już) mają około 23.5C,
    a 5cm drzwi tylko 3C więcej, choć z zewnątrz są cieplejsze o dobre 10C
    od ścian na zewnątrz!
    Futryny... miodzio moim zdaniem. Kurde, straszni szkoda, że się tak
    deformują :((((((

    Irek.N.

  • 14. Data: 2014-07-07 19:23:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-07 19:15, Irek.N. pisze:

> [...]
    > od ścian na zewnątrz!
    > Futryny... miodzio moim zdaniem. Kurde, straszni szkoda, że się tak

    Popełniłeś typowy błąd nowicjusza: ciemne drzwi narażone na bezpośrednie
    działanie słońca. To się nigdy nie udaje. Nawet jasne drzwi mają w
    takiej sytuacji poważny kłopot. Drzwi powinny być zadaszone.

    Za to pokazałeś bardzo ciekawe wyniki pomiarów. Chętnie obejrzałbym też
    takie dla białych drzwi tej samej klasy.

    --
    MN

  • 15. Data: 2014-07-07 19:32:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Popełniłeś typowy błąd nowicjusza: ciemne drzwi narażone na bezpośrednie
    > działanie słońca. To się nigdy nie udaje. Nawet jasne drzwi mają w
    > takiej sytuacji poważny kłopot. Drzwi powinny być zadaszone.

    Ależ ja tam lama zupełna jestem i dobrze mi z tym ;) Za to sprzedawca
    powinien był wiedzieć i mi odradzić.
    Zadaszenia nie mam jak zrobić, ale kiedyś w przyszłości będzie
    wiatrołap. Kłopot w tym, że tylko na jednych drzwiach, a mam ich więcej.

    > Za to pokazałeś bardzo ciekawe wyniki pomiarów. Chętnie obejrzałbym też
    > takie dla białych drzwi tej samej klasy.

    No ba, też bym chętnie porównał.
    Możemy okleić je na biało i zobaczymy jaki będzie efekt, może tak zrobię.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2014-07-07 21:27:57
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >od zewnątrz
    >www.1024.pl/out.jpg

    J jak się te jasne krawędzie zima prezentują - śnieg zen sypie? ;P

  • 17. Data: 2014-07-07 21:53:36
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > J jak się te jasne krawędzie zima prezentują - śnieg zen sypie? ;P

    Yyy... nie łapię żartu :( za ciepło, za parno, za... rozwiń proszę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2014-07-08 08:52:04
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

    >Yyy... nie łapię żartu :( za ciepło, za parno, za... rozwiń proszę.

    Rance mnie opadajo.

    Zima kolorki będą odwrotne, nieprawdaż?

  • 19. Data: 2014-07-08 11:58:57
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2014-07-03 23:23, Marcin Ł wrote:
    > wiam
    > Panowie mam zamiar kupic dzwi wejsciowe zewnetrzne do domu i teraz
    > pytanie jakie?
    > sosnowe czy debowe? debowe 150zl netto drozsze
    > male okieno 3 szybowe P4
    >
    > metalowe wszyscy odradzaja
    >
    > nad drzwiami jest daszek wiec woda lac sie az tak bardzo nie bedzie -
    > wejscie do domu od zachodu.
    > zalezy mi na utrzymaniu ciepla w domu
    > rozpietosc cenowa od 3000 do .... zł
    >
    > na co zwrocic uwage?

    Metalowe dobrej firmy są ok. W środku pianka - jedyne miejsca gdzie zimą
    jest zimno to zamki - ale te są metalowe i w drewnianych drzwiach.
    Potwierdzam problemy po nagrzaniu słońcem - u nas świeci na drzwi tylko
    późnym popołudniem i pod wieczór, ale i tak ciężko wówczas otworzyć
    zamki - wypustki dolnego zamka bardzo trą o futrynę.
    Przy okazji remontu chyba wmontuję w futrynę rurkę z wodą i drzwi będą
    robiły za kolektor słoneczny. ;-)

    yarecky.

  • 20. Data: 2014-07-08 12:47:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Rance mnie opadajo.
    >
    > Zima kolorki będą odwrotne, nieprawdaż?

    Aaa... no widzisz, pisałem że za ciepło :)

    Nie - nic takiego nie obserwowałem. Tutaj mamy powiedzmy 50C różnicy, a
    w zimie jaką mieliśmy, to z bidą dało się pewnie 25C uzyskać.

    Miłego.
    Irek.N.