  • Data: 2016-11-26 22:48:07
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 listopada 2016 22:24:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Teraz boję się zapytać, czy nie
    > istnieją rozwiązania korzystniejsze niż akumulowanie ciepła w płycie
    > podłogowej?

    Lepsze chyba tylko akumulowanie w płycie, w ścianach i stropach :)
    Chyba pytasz o grzanie prądem w taniej taryfie - to wtedy przyda się bufor wodny. No
    ale sama płyta może wystarczyć.

    > Ogrzewanie od podłogi jest super - nie mam zastrzeżeń. Ale
    > ta sama fizyka na którą się powołujecie, uczy nas, że każda sekunda
    > poddtrzymywania temperatury wyższej niż otoczenie kosztuje. Więc z
    > fizycznego punktu widzenia, z punktu widzenia jedynie oszczędności,
    > pojemność cieplna jest naszym zła.

    To uproszczenie. W praktyce raz jest za ciepło, raz za zimno, plus zyski słoneczne,
    więc duża akumulacja ze stałą temperaturą może wyjść całkiem korzystnie. Że o
    komforcie nie wspomnę.