    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: junkers na ściance działowej z dziurawek na sztorc
    Date: Fri, 13 Jan 2012 21:32:17 +0100

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jeq2se$4rd$1@usenet.news.interia.pl...

    > Ha!
    > A co z nowymi junkersami z zamkniętą komorą, które mają śmigło wewnątrz?
    > Nie odbiorą takiego junkersa?

    z tego co ja się orientuję z zmkniętą komorą spalania są produkowane tylko
    kotły C.O. w tym także dwufuncyjne. O ogrzewaczach wody nie słyszałem co nie
    znaczy że takowych nie ma, ale koszt instalacji takiego byłby niepomiernie
    wysoki jeżeli chodzi o komin w stosunku do wartości samego urządzenia, także
    albo takiego urządzenia nie ma, albo do końca nie wiesz o czym piszesz, ale
    jeżeli chodzi o kocioł c.o. to wchodzą wsyztskie wymagania o których pisałem
    plus jeszcze wstępna opinia kominiarska, warunki techniczne dostaw gazu na
    cele grzewcze od dostawcy gazu, zgoda właściciela budynku na wykonanie
    instalacji grzewczej etażowej z kotłem gazowym. Wszystko to na piśmie, do
    tego projekt, tytuł prawny do lokalu, wypis z mapki geodezyjnej i taki
    komplecik dokumentów składa się ze zgłoszeniem robót budowlanych. Urząd ma
    30 dni na ewentualne wydanie sprzeciwu, potem jeszcze 14 dni na
    uprawomocnienie decyzji i można rozpocząć roboty: zgłoszenie rozpoiczącia
    przez kierownika robót do PINB na 7 dni przed przystąpieniem do robót,
    wykonanie, odbiory, zgłoszenie zakończenia przez kierownika do PINB,
    zgłoszenie dostawcy gazu gotowości instalacji do napełnienia gazem. amen.