  • Data: 2012-01-17 23:10:53
    Temat: Re: junkers na ściance działowej z dziurawek na sztorc
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jf4s33$vlm$1@usenet.news.interia.pl...

    > A czy nie jest tak, że on tłoczy dokładnie tyle powietrza ile jest mu
    > potrzebne do spalania,
    > tzn. tyle samo ile leciałoby przez piec bez wentylatora i zamkniętej
    > komory?
    > Wentylator jak myśląłem pozwala na wymuszenie zassania powietrza do
    > piecyka (a co za tym
    > idzie i do pomieszczenia) jeżeli jest go za mało do normalnej pracy.
    > Czy się mylę?

    Mylisz się. Wentylator usuwa spaliny z komory spalania. Powstałe w ten
    sposób podciśnienie w komorze powoduje zassanie powietrza niezbędnego do
    dalszego spalania gazu, także w przewodzie spalinowym takiego pieca masz
    nadciśnienie a w powietrznym podciśnienie.
    Przed załączeniem się palnika zawsze następuje przewietrzenie komory
    spalania, więc w momencie puszczenia ciepłej wody najpierw załącza się
    wentylator spalin na kilka sekund a potem dopiero załączany jest palnik.
    Teoretycznie możnaby zasysać powietrze z pomieszczenia w którym znajduje się
    taki piecyk, ale wtedy cała idea zamkniętej komory spalania (czyli
    odizolowanej od pomieszczenia) idzie w łeb a ponadto wymuszony obieg spalin
    mógłby zakłócać pracę wentylacji w budynku np odwracać ciąg w przewodzie
    wentylacyjnym w momencie załączenia piecyka. W praktyce więc nie dostaniesz
    zgody na zastosowanie takiego piecyka w ten sposób (z niepodłączonym
    przewodem powietrznym) zwłaszcza w budynku wielorodzinnym.