  • Data: 2012-01-18 12:12:29
    Temat: Re: junkers na ściance działowej z dziurawek na sztorc
    Od: froff <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jf4p58$qvt$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > żadnych podstaw do obrony. Następnym krokiem będą roszczenia cywilne właściciela
    budynku i
    > poszkodowanych zarówno te bezpośrednie jak i te wnoszone przez ich ubezpieczycieli'
    które doprowadzą
    > do mówiąc eufemistycznie "trwalej utraty płynności finansowej" przez osoby uznane
    winnymi
    > spowodowania szkód. Nawet jeżeli sprawca sam miałby polisę OC to ona nie zadziała
    bo są wyłączenia
    > odpowiedzialności z tytułu niespełniania wymagań prawnych lub złamania przepisów.
    Odpowiedzialność
    > za szkody ponosi właściciel lokalu i jego obowiązkiem jest znać przepisy związane z
    posiadaniem
    > takiego lokalu.

    Ale ty piszesz o potencjalnych zagrożeniach prawno-finansowych w istniejącym systemie
    prawnym a ja
    podważam sens zapisów tego systemu. Oczywiście to są rozważania czysto akademickie.

    Jeżeli gaz przerabia (tzn. przestawia piecyk - nie mówię tu o ingerencji w
    wentylację, czy montaż
    nielegalnych piecyków) fachowiec z uprawnieniami to zakładamy, że robi to dobrze i
    poświadcza swoim
    podpisem prawidłowość wykonania prac. Absurdem są dla mnie wymagane mimo tego
    dodatkowe jednorazowe
    pozwolenia rozmaitych ciał. A jeżeli te rozmaite zgody są wymagane, to po kiego wała
    jakieś
    uprawnienia dla fachowców od gazu? Mogę sam to sobie zrobić a szanowni kontrolerzy
    orzekną, czy
    dobrze i dopuszczą do uruchomienia albo nie.