  • Data: 2012-01-17 22:52:33
    Temat: Re: junkers na ściance działowej z dziurawek na sztorc
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jf4p58$qvt$1@usenet.news.interia.pl...
    > On 17.01.2012 00:59, Jackare wrote:

    > Ja to wszystko rozpatruję w kontekście wysokiego PRL-owskiego bloku, gdzie
    > jakiekolwiek budowanie
    > swoich kominów w ogóle nie wchodzi w grę :)
    ale to nie jest budowanie swoich kominów tylko montaż wkładu kominowego w
    istniejącym przewodzie kominowym. Robota mocno upierdliwa i potrafiąca
    zaskoczyć niejedną niespodzianką. W małej blokowej łazience wkład
    koncentryczny (rura w rurze) jest praktycznie jedynym możliwym typem wkładu
    umożliwiającym odprowadzenie spalin i pobieranie powietrza z zewnątrz przez
    piecyk turbo. Ale nawet możesz w ogóle nie dostać pozwolenia na taki wkład
    jeżeli okaże się że do jednego przewodu kominowego spalinowego jest
    podpiętych kilka łazienek a kiedyś coś takiego było dozwolone przez prawo i
    tak budowano.
    Przy piecyku turbo nie dostaniesz też pozowlenia na pobieranie powietrza z
    pomieszczenia w którym piecy pracuje ze względu na to że jest wyposażony w
    wentylator spalin i jego praca będzie miała wpływ na pracę przeowdów
    wentylacyjnych w budynku.

    Jest jeszcze możliwość zastosowania układu rozdzielczego: spaliny idą
    kominem a powietrze jest dostarczane z zewnątrz drugą rurą - trzeba ją jakoś
    przeprowadzić przez mieszkanie i wystawić na zewnątrz. NA przebicie ściany
    zewnętrznej (nośnej) bloku z wielkiej płyty raczej nie dostaniesz zgody
    (pomijacą już technicznie kwestę przebijania się przez zbrojoną ścianę), z
    klatki schodowej nie wolno doprowadzać powietrza do urzadzeń gazowych

    > A inna rzecz, to perspektywa wymiany tego junkersa na nowy - te z
    > zamkniętą komorą wydaja się bardzo fajne. Można je kupić już za 1800 a z
    > innych firm jeszcze taniej.
    no to z bazując na moim przykładzie z powiedzmy 6,5 tys zrobi się powiedzmy
    5,3 tys. Nadal nieźle jak za piecyk do łazienki.

    > Jeżeli jednak ze z tym wszystkim tyle papierkologii to muszę to przemyśleć
    > ponownie.
    > BTW: po cholerę tyle wymagań, żeby przewiesić piecyk na sąsiednią ścianę?
    > Skoro zrobi to osoba z uprawnieniami, to wszystkie dodatkowe wymagania są
    > dla mnie absurdalne.

    Niestety (albo raczej stety) takie mamy prawo budowlane i przepisy
    wykonawcze.Ominięcie przepisów niesie ze sobą (zwłaszcza w budynku
    wielorodzinnym) jedną bardzo poważną konsekwencję: jeżeli stałoby się jakieś
    nieszczęście z gazem lub czadem i ktoś poniósłby szkodę na życiu lub
    zdrowiu lub nawet mieniu wtedy zaczną się kontrole i dochodzenia. Z dużym
    prawdopodobieństwem winą zostaną obciązeni ci którzy dokonali jakichś
    samowolek bo tak będzie najłatwiej a osoby te nie będą miały żadnych podstaw
    do obrony. Następnym krokiem będą roszczenia cywilne właściciela budynku i
    poszkodowanych zarówno te bezpośrednie jak i te wnoszone przez ich
    ubezpieczycieli' które doprowadzą do mówiąc eufemistycznie "trwalej utraty
    płynności finansowej" przez osoby uznane winnymi spowodowania szkód. Nawet
    jeżeli sprawca sam miałby polisę OC to ona nie zadziała bo są wyłączenia
    odpowiedzialności z tytułu niespełniania wymagań prawnych lub złamania
    przepisów. Odpowiedzialność za szkody ponosi właściciel lokalu i jego
    obowiązkiem jest znać przepisy związane z posiadaniem takiego lokalu.