  • 1. Data: 2017-02-23 11:14:33
    Temat: kanaliza rury spienione a lite
    Od: uciu <a...@g...com>

    Pytałem na FM ale cicho, zapytam wiec tu.

    Musze kupić rury do kanlizy zewnętrznej (pod płyte fundamentową)
    Wszędzie mówią by kupić lite... objezdziłem w wszystko w okolicy, podzwoniłem i lite
    tylko w 1 składzie...na zamówienie. Wszedzie mają tylko spienione...

    Lity SN8 może być wavin za 1600zł a spieniony sn8 mam magne/kaczmarka/piplife za ok
    1000zł.
    Spienione można oddać jak coś zostanie, litych sie nie da bo na zamowienie, jak
    czegoś braknie nie da się też domówić bo minimalna kwota zamówienia to 1000zł...

    Czy te lite to nie przerost formy nad treścią??
    Jest tu ktoś z wiedzą w tej dziedzinie???
    Co przemawia za litymi.

    dzięki

  • 2. Data: 2017-02-23 11:37:27
    Temat: Re: kanaliza rury spienione a lite
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 11:14:34 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Czy te lite to nie przerost formy nad treścią??
    > Jest tu ktoś z wiedzą w tej dziedzinie???
    > Co przemawia za litymi.

    Po kiego pod budynkiem lite?
    Tam stabilne warunki przecież.
    Ja mam ok 100-150 metrów przyłącza kanalizy z litych zrobione ale to dlatego że idzie
    to w drodze i początek jest tylko ok 40-50cm poniżej poziomu drogi(z pewnych
    względów inaczej sie nie dało. A po drodze tej ciężarówki jeżdżą wiec dałem lite.
    Aczkolwiek kierbud twierdził ze to przerost formy nad treścią bo spienione by dały
    rade tylko dobrze zagęścić pod i dobrze obsypać i zagęścić po bokach i z góry.
    Mam jednak lite już 8 rok problemów nie odnotowałem
    Z sąsiadem na spółkę kupowaliśmy- w lokalnym składzie nie ,mieli sasiad o producenta
    do Piły jechał. Kupił w cenie podobnej do spienionych na lokalnym składzie.
    Nazwy producenta już nie pamiętam ale mogę spróbować ustalić.

  • 3. Data: 2017-02-23 12:15:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 11:14, uciu pisze:
    > rury do kanlizy zewnętrznej
    http://pl.wavin.com/web/systemy/kanalizacja-zewnetrz
    na-1/grawitacyjna.htm

  • 4. Data: 2017-02-23 12:23:04
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 12:15:26 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > http://pl.wavin.com/web/systemy/kanalizacja-zewnetrz
    na-1/grawitacyjna.htm

    czytałem to już...

    ...w projekcie mam lite...
    ...kierbud radzi lite, bo szkody górnicze mogą być
    ...gdzie coś czytam polecają lite...

    wiec pytałem, ale widze, że to chyba przerost formy nad treścią...

    uciu

  • 5. Data: 2017-02-23 12:33:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-23 o 12:23, uciu pisze:
> [...]
    > ...gdzie coś czytam polecają lite...
    >
    > wiec pytałem, ale widze, że to chyba przerost formy nad treścią...

    Ja mam, wprawdzie pod trawnikiem, ale instalację z szarych rur i
    wszystko od lat jest OK.
    Zresztą oczyszczalnie przydomowe ścieków są robione z szarych rur.
    Ale to wszystko w mazowieckich piaskach.
    Szkody górnicze potrafią zawalić dom.
    Więc żadnego porównania nie można robić.
    Jak widzę w linku, to w takich przypadkach bardziej chodzi o długość
    kielicha aby był zapas na wydłużenia.