  • Data: 2017-09-20 17:46:26
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 20 września 2017 16:55:18 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A mnie zastanawia czemu kostkarki do lodu nie są popularne.
    > W wodzie jest masa ciepla. Jak mamy dopływ wody ze studni czy z kranu i zrobimy z
    niej lód to masa ciepla sie musi wydzielić.
    > Jakoś nie widze takiego patentu i nie wiem czemu.
    >
    > Kiedys badałem temat ale COP jakimi sie producenci chwalili był mizerny. Cos na
    poziomie 2-3. I cos mi tu nie pasuje. Ale nie wiem co jest przyczyna że robienie lodu
    nie owocuje pieknym COP...

    jak to co - za niskie ciśnienie :-) Poważniej: są dwa problemy: źródło ciepła i
    temperatura tego źródła. COP bezpośrednio zależy od temperatury źródła.
    A skąd lokalnie wziąć to zródło? Zwyczajowo: odwiert pionowy, grunt z poziomym
    wymiennikiem i powietrze. Wszystkie 3 statystycznie dają źródło o temperaturze
    wyższej niz przemiana fazowa woda/lód. Wiec bez specjalnych kombinacji mamy wyższy
    COP niż z lodu.

    Ale: gdyby solidnie podwyższyć ciśnienie bufora lodu to on by sie topil przy
    temperaturze np. 50stopni. Tyle ze trzeba niewąskie ciśnienie skołować rzędu
    gigapascala :-)

    b.