    Subject: Re: kociol na pellet i drewno klasa 5
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 23 May 2018 23:29:44 +0200

    > Wybacz ale dla mnie w 3/4 nawijasz makaron na uszy. Nie twierdze ze nieprawda
    karmisz innych. Uwazam ze nie pomyslisz i cos napiszesz. A potem starasz sie
    wyslizgac. Tak jak w tym temacie z pompa ciepla. Pompa ciepla fajna ale ona tylko do
    zastosowania przy podlogowce ma sens. Najwieksza wada pomp ciepla jest zasilanie.
    Jako jedyne zrodlo ciepla moze byc uzywana tylko tam gdzie dostawa pradu jest w 101%
    pewna. Najwieksze awarie pradu sa z reguly zima. Pan Telewizor mowi ze np 100 tysiecy
    ludzi nie ma pradu i ze naprawy moga potrwac do tygodnia. Jak jest gaz, wegiel,
    pellet, olej opalowy to do dzialania ogrzewania wystarczy kilowatowy agregat za 300
    zlotych. Bedzie z niego jeszcze swiatlo, lodowka bedzie pracowala, telewizor gral.
    Praktycznie tygodniowej awarii pradu mozna nie zauwazyc a jedynie odczuc bo ze 25
    zlotych dziennie dodatkowo na benzyne trzeba wydac. Przy pompie ciepla w miejscach
    gdzie awarie pradu sie pojawiaja trzeba miec dodatkowe zrodlo ciepla. Patrzylem
    niedawno na ceny pelletu. Po sezonie tanieje jak co roku. Mozna kupic od 600 za tone.
    Daje to koszt kilowatogodziny na poziomie kilkunastu groszy ale ponizej pietnastu,
    czyli tyle co z pompy ciepla. Pompa ciepla ma sen tam gdzie nie ma sensu i mozliwosci
    ja zastosowac czyli w miastach do grzania w kamienicach. Tam gdzie sa linie
    napowietrzne ze wzgledu na wlasna dupe pompa ciepla jest niepewnym zrodlem ciepla.
    Takie jest moje zdanie i bede go bronil jak niepodleglosci.

    O kundelek znów ujada bez ładu, składu i bez sensu :)

    Pokaż głupi kundelku w którym miejscu napisałem, że montując pompę
    ciepła nie wolno zamontować dodatkowego ogrzewania?

    Ty jak zwykle coś tam sobie zmyślisz, trochę do tego dopowiesz,
    podkoloryzujesz, a później swoje chore i błędne wyobrażenia próbujesz
    przypisać innym.

    Dla ciebie nie do pojęcia jest, że można mieć pompę ciepła jako główne
    źródło ciepła lub klimatyzatory wspomagane piecem elektrycznym, a do
    tego kominek lub nawet kozę czy piecyk na pellet jako alternatywę na
    takie ewentualności, które może się wydarzą, a może się nie wydarzą i do
    tego łącznie 5 dni przez najbliższe 100 lat.

    Na taką ewentualność można mieć kupiony piecyk gazowy na LPG lub olej
    opałowy lub naftę tzw. katalityczny, albo kocioł gazowy zasilany z LPG
    choćby nawet  11kg - 2szt na wymianę. Jeżeli chodzi o piecyki
    katalityczne to można je kupić nawet w razie problemów dopiero wtedy,
    kiedy one wystąpią. Czyli prawdopodobnie nigdy. Choć przy obecnej
    popier..... polityce lepiej jest taki piecyk mieć.

    Zadaniem pompy jest przede wszystkim zapewnić tanie i wygodne
    ogrzewanie. Nierozsądnym byłby ktoś, kto mając pompę ciepła i
    problematyczną sieć zasilającą nie miał żadnego, alternatywnego
    ogrzewania. Ale nie musi to od razu być kocioł na ekogroszek czy pellet
    za 10 tys. zł, bo nikt nie będzie tego używał stale, ale tylko i
    wyłącznie w razie problemów z prądem.

    Poza tym twoje zakładanie, że wszyscy mają problemy z prądem jest co
    najmniej niepoważne.

    Ja dla przykładu mam problemy z prądem. Mam dość często zaniki, ale
    większość nie trwała dłużej jak 3-4 godziny. Przez ostatnie 5 lat
    zdarzyły mi się 2 dłuższe przerwy. Jedna trwała 2 dni, a druga niecałe 4
    dni i to jeszcze z przerwami tzn. w ciągu tych 4 dni prąd się pojawiał
    kilka razy w ciągu dniówki po 2-3 godziny.

    Pozbyłem się kotła na ekogroszek i grzeję gazem z sieci, ale oprócz tego
    mały kociołek typu śmieciuch jest tak na wszelki wypadek i cała
    kotłownia zawalona drewnem. W zapasie jest też ok. 1 tony węgla.
    Instalację mam starego typu z grubymi rurami i nie ma najmniejszego
    problemu grzać dom i ciepłą wodę bez użycia prądu.

    Pozbyłem się ekogroszkowca, bo choć miał ruszt awaryjny do palenia
    drewnem i węglem to jak sama nazwa mówi był tylko awaryjny, czyli
    napalić i zagrzać wody do kąpieli, bo palenie na takich rusztach w
    kotłach podajnikowych jest upośledzone. Nie da się palić normalnie tzn.
    utrzymując stabilny proces spalania.

    Do tego mam UPS-a z dużym akumulatorem samochodowym, który jest w stanie
    podtrzymać pracę kotła gazowego przez 2,5 dnia, a akumulator ładuję w
    samochodzie. On właśnie zapewnia mi nieprzerwaną pracę tego kotła
    podczas zaników prądu.

    Piecyki katalityczne też są, bo czasami ogrzewam garaż zimą jak chcę coś
    podłubać. Sąsiad za płotem wymieni mi butle z gazem o każdej porze dnia
    i nocy.

    W przyszłości planuję montaż klimatyzatorów, aby mieć komfort latem i
    tańsze ciepło zimą, a jak dokonam porządnej termomodernizacji domu to
    zamontuję powietrzną pompę ciepła jako główne ogrzewanie. Ogrzewanie
    gazowe oczywiście pozostanie jako alternatywne, a kociołek "na wszystko"
    jako ogrzewanie awaryjne.