eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekolektory słoneczne w układzie grawidacyjnym › Re: kolektory słoneczne w układzie grawidacyjnym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kolektory słoneczne w układzie grawidacyjnym
    Date: Thu, 27 Sep 2012 22:50:41 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 120
    Message-ID: <k42e73$jqb$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <c...@g...com>
    <9...@g...com>
    <b...@g...com>
    <7...@g...com>
    <k40in0$ekj$1@news.task.gda.pl>
    <7...@g...com>
    <k41evj$lt0$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: apn-46-76-240-164.dynamic.gprs.plus.pl
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1348779044 20299 46.76.240.164 (27 Sep 2012 20:50:44
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Sep 2012 20:50:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus: avast! (VPS 120927-0, 2012-09-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:458669
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:fa523eac-8ae8-4d5b-9894-b5deeb6648ea@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 27 września 2012 13:58:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > news:76a6164e-9f62-4e13-8711-b07656459f2f@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu czwartek, 27 września 2012 05:55:14 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor
    >
    > napisał:
    >
    >
    >
    > >> Dodam że znajomy co ma trochę sprzętu wspominał, że węże są dość
    >
    > >> awaryjnym
    >
    > >
    >
    > >> elementem urządzeń.
    >
    >
    >
    > >Nie przypominam sobie żebym pisał o stosowaniu węży gumowych tylko tam
    >
    > >gdzie ..... . Węże elastyczne są tak samo pewne jak >przewody metalowe.
    >
    > >Prosty przykład. Jeśli na Świecie jest miliard samochodów i w każdym w
    >
    > >układzie hamulcowym są cztery >przewody elastyczne to łatwo policzyć ile
    >
    > >jest przewodów elastycznych w najodpowiedzialniejszym układzie w
    >
    > >samochodach. A gdzie >pociągi, maszyny budowlane windy itp. O samolotach
    > >i
    >
    > >statkach kosmicznych z grzeczności nie wspomnę. Przewody takie pracują w
    > > >o
    >
    > >wiele gorszych warunkach niż wąż gumowy którym może być podłączony
    > >kolektor
    >
    > >słoneczny. Do pewnego momentu w >samochodach i innych urządzeniach
    >
    > >stosowano przy hamulcach specjalnie ukształtowane przewody miedziane.
    >
    >
    >
    > Gdybys wiedzial co mowisz, to wiedzial bys, ze elastyczne przewody
    > hamulcowe
    >
    > wykorzystywane sa tam, gdzie nie mozna wykorzystac przewodow metalowych,
    > np.
    >
    > przy wahaczach, gdzie elastycznosc jest konieczna i przy kolach skretnych.
    > W
    >
    > kazdym innym miejscu stosuje sie przewody metalowe. Powiem Ci jeszcze cos,
    >
    > nigdy nie widzialem rozerwanego przewodu hamulcowego metalowego, natomiast
    >
    > gumowy owszem i nie raz. To samo z przewodami ukladu chlodzenia. Dokladnie
    >
    > wczoraj klient odebral gumowy przewod ukladu chlodniczego, co sie stalo?
    >
    > Zwyczajnie pekl. Nie zdarza sie to przewodom metalowym, ktore w takich
    >
    > instalacjach miejsce swoje znajduja. O koparkach i miejscach gdzie
    > stosowane
    >
    > sa przewody gumowe nie wspomne.
    >
    >
    >
    > > nich dobre zdanie. Tak dobre że wielu nawet sobie nie zdaje sprawy z
    > > iloma
    >
    > > ma codziennie kontakt. Nie istnieją z wyjątkiem jakiś >szczególnych
    >
    > > przypadków przeciwwskazania żeby powszechnie nie stosować węży gumowych
    > > w
    >
    > > instalacjach solarnych.
    >
    >
    >
    >> Owszem, bo tam nie ma ruchomych polaczen i nie ma zadnego uzasadnienia do
    >
    >> ich stosowania.
    >
    >
    >
    >> TK

    >Jak Maniek nie wiesz to nie pisz. Chcesz się dowiedzieć to idz na fora
    >gdzie piszą o starych samochodach to Ci powiedzą. >Powszechne stosowanie
    >przewodów elastycznych w hamulcach to wynalazek okołowojenny. Przy
    >wahaczach były przed przewodami >gumowymi odpowiednio ukształtowane rurki
    >miedziane. Były również hamulce uruchamiane linkami. Miało to nawet swoją
    >nazwę. >Nazywało się hamulce mechaniczne. Tak jak teraz jest tylko ręczny
    >na linkę to i hamulce w przednich kołach też były uruchamiane >linkami.
    >Dalej rzeźbisz w gównie. Nie masz żadnych argumentów przeciwko
    >wykorzystaniu przewodów gumowych w tym >konkretnym zastosowaniu. Na dodatek
    >udajesz że nie widzisz informacji o stosowaniu w budownictwie przewodów
    >elastycznych.

    Czy chcesz mi powiedziec, ze wykorzystywana przed wojna felga drewniana
    bedzie rownie dobra jak stalowych i aluminiowa?
    Naprawde nie mam pojecia o czym piszesz. Stosowanie przewodow elastycznych
    to efekt postepu, ewolucji, ale to nie znaczy, ze sa lepsze od stalowych
    zawsze i wszedzie. Naprawde nie widziales rozerwanego elastycznego przewodu
    hamulcowego? Rozerwanego przewodu hudraulicznego w sprzecie budowlanym czy
    rolniczym? Ja akurat mam posrednio z tym stycznosc, bo jak ktos przychodzi i
    mowi, ze pekl mu przewod gumowy w koparce i w ciagu sekundy poszlo w pole 50
    litrow oleju, to ja naprawde wiem po co do mnie przychodzi.

    TK


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1