  • 1. Data: 2010-02-01 05:55:53
    Temat: Re: kominek czy piec w piwnicy na drewno - kilka pytan
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Czy ktos moze mi doradzic jakim rozwiazaniom sie przyjzec i na co >zwracac
    > uwage? Dom jest docieplony ale tylko sciany (piwnice i dach tylko
    > czesciowo).

    Co rozumiesz przez "czesciowo dach" ?

    > czuc na scianach i kominie. Niestety nie wiem jakie moce i gabaryty
    > wchodza w gre.

    Jaki jest komin ? Wysokosc, przekroj ?

    > Z drugiej strony, z racji niewielkich pokoi byc moze lepszym rozwiazaniem
    > byloby zamontowanie drugiego pieca w piwnicy.

    Prawdopodobnie byloby to lepszym rozwiazaniem.

    > W tym drugim rozwiazaniu nalezaloby jak sadze dodac mozliwosc przelaczania
    > instalacji CO miedzy piec gazowy i na drewno tak aby cieplo z pieca poza
    > ogrzaniem pionow kominowych bylo doprowadzane takze do grzejnikow.

    Nie ma problemow z polaczeniem pieca gazowego i na paliwo stałe. Wiekszosc
    instalatorow hydro bez problemu wykona taka instalacje (z wymiennikiem jesli
    masz gaz w ukladzie zamknietym).

    > Poniewaz pisze tylko o tym co sie domyslam prosze o porady osob ktore
    > rowniez stawaly przed tym dylematem i juz go zrealizowaly lub sa w

    Czy stawaly czy nie - jesli masz malo metrazu i zalezy ci na czestym grzaniu
    i dogrzaniu calosci a instalacja grzewcza jest i tak poprowadzona no i
    dodatkowo: masz kotłownie lub miejsce na nią - moim zdaniem wybór jest
    prosty.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2010-02-01 18:34:58
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Co rozumiesz przez "czesciowo dach" ?

    Spora czesc dachu to skosy w pomieszczeniach 1-go pietra, gdzie z braku
    mozliwosci dojscia nie moglem dac waty.

    > Jaki jest komin ? Wysokosc, przekroj ?

    Komin ma 4 kanaly wentylacyjne o przekroju o ile sie nie myle okolo 15x20 cm
    kazdy.
    Co do wysokosci komina - okolo 13-15metrow od podlogi piwnicy.

    Dzieki za sugestie

    Pozdrawiam
    Franc