  • 1. Data: 2010-01-31 20:38:09
    Temat: Bulgotanie w zlewie
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Witam, mieszkam w 19 piętrowym bloku,i jestem po remoncie mieszkania. W
    kuchni mam przeniesiony zlew i niestety teraz mam problem ,ponieważ gdy ktoś
    spuszcza wodę z góry u mnie słychać dosyć głośno bulgotanie w zlewie łącznie
    z przykrym zapachem ze zlewu. Zlew jest podłączony do pionu kanalizacji rurą
    50 ok.3m długości zakręconą trzema kolankami. Proszę o poradę czy można
    jakoś zaradzić i zlikwidować ten problem. W pionie jest w porządku bo
    wezwałam hydraulików i spręzyną 10m przepychali kanalizację, myślałam że to
    pomoże ale niestety nic nie zmieniło.
    Będę wdzięczna za porady bo jest to dosyć uciążliwe.
    Ewa

  • 2. Data: 2010-01-31 21:26:01
    Temat: Re: Bulgotanie w zlewie
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kuchni mam przeniesiony zlew i niestety teraz mam problem ,ponieważ gdy
    > ktoś spuszcza wodę z góry u mnie słychać dosyć głośno bulgotanie w zlewie

    Źle zrobione odpowietrzenie na wierczhołku pionu - zapchane (np ptasim
    gniazdem) albo w ogóle go nie ma.

    > Zlew jest podłączony do pionu kanalizacji rurą 50 ok.3m długości zakręconą
    > trzema kolankami. Proszę o poradę czy można jakoś zaradzić i zlikwidować
    > ten problem.

    Dwie przyczyny mogą być. Po primo poprzedni syfon pod zlewem był głębszy i
    nie dawał się tak łatwo przepchnąć (pomoże wymiana syfonu na głębszy),
    secundo być może ze względu na długie podłaczenie do pionu woda z syfonu
    zlewu jest wyciągana po zamknięciu kranu - wtedy pomoże mały zaworek
    napowietrzający pod zlewem

    > W pionie jest w porządku bo wezwałam hydraulików i spręzyną 10m
    > przepychali kanalizację, myślałam że to pomoże ale niestety nic nie
    > zmieniło.

    A na dachu byli?

    Lektura obowiązkowa:
    http://www.muratordom.pl/instalacje/instalacje-kanal
    izacyjne/dlaczego-kanalizacja-potrzebuje-wentylacji,
    6406_20058.htm

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2010-02-01 09:20:45
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 31 Sty, 21:38, "Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pomoże ale niestety nic nie zmieniło.
    > Będę wdzięczna za porady bo jest to dosyć uciążliwe.

    napowietrznik pod zlewem.
    Jesli ktos spuszca wode to robi sie podcisnienie/nadcisnienie i wtedy
    zasysa/pcha wode w syfonie. Wtedy jest bulgotanie.

  • 4. Data: 2010-02-02 17:45:37
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > myślałam że to pomoże ale niestety nic nie zmieniło.
    > Będę wdzięczna za porady bo jest to dosyć uciążliwe.

    Dziękuję bardzo za porady, najpierw zgłoszę sprawdzenie odpowietrzenia
    instalacji i zobaczę.
    Pozdrawiam
    Ewa